کریدور شمال، جنوب فرصتی طلایی برای کشتیرانی ایران است

به گزارش گروه سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: استفاده مطلوب از بندر چابهار و احیاء کریدور شمال- جنوب به وسیله آن، فرصتی طلایی برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

کریدور شمال، جنوب فرصتی طلایی برای کشتیرانی ایران است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جمع مدیران ارشد گروه کشتیرانی با یادآوری اینکه بندر چابهار امروز به عنوان نقطه ای راهبردی در توسعه کشور مطرح است، افزود: بندر چابهار به عنوان فرصتی طلایی برای گروه کشتیرانی تلقی می گردد و ضروری است خطوط منظم به این بندر راه اندازی گردد.

وی با اشاره به راهبرد ملی احیای کریدور شمال- جنوب، موضوع توسعه فعالیت های گروه کشتیرانی در بندر چابهار را رویکرد اصلی این گروه دانست و گفت: این اقدام بزرگ با همکاری شرکت های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عملیاتی و کالا از مبدأ هند به بندر چابهار و در ادامه به روسیه و اروپا ترانزیت خواهد شد.

مدرس خیابانی این مهم را از طریق حمل و نقل ترکیبی و اتصال بندر چابهار به شبکه راه آهن اجرایی ارزیابی کرد و ادامه داد: کالا از هند وارد بندر چابهار شده، از طریق این بندر به بنادر شمالی کشور و سپس به بنادر روسیه در دریای خزر گسیل می گردد، پس از آن در دو جهت به سمت مسکو و سن پترزبورگ در روسیه رسیده از آنجا نیز به شمال اروپا حمل می گردد.

وی این جهت حمل را از منظر مالی در بلند مدت سودآور دانست و افزود: از منظر سیاسی و توسعه روابط کشور در سطح بین الملل نیز این جهت حمل و نقلی قادر به ایجاد تحولاتی مثبت است.

مدرس خیابانی اجرای پروژه یاد شده را وظیفه ای ملی قلمداد کرد و گفت: این کار بزرگ با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایرانی ایران کاملاً قابلیت اجرایی دارد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی در ادامه با تأکید بر اهمیت توسعه فعالیت های گروه کشتیرانی در بندر چابهار و کریدور شمال- جنوب، افزود: توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و نقطه تلاقی ترانزیت کالا، با نگاهی ملی در حال اجرا است، بنابراین باید با باور به این مهم از هیچ اقدامی مضایقه نکنیم چرا که حجم قابل توجهی از کالای ترانزیتی هم اکنون از طریق کشور های همسایه در این جهت در حال عبور است که می تواند از داخل کشور و از طریق گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام گردد.

وی افزود: خوشبختانه زمینه های سرمایه گذاری گروه کشتیرانی در بندر چابهار فراهم است از آن جمله این گروه می تواند در بخش های حمل و نقل کانتینری، ایجاد دفاتر نمایندگی در نقاط تلاقی ترانزیتی شرق کشور، بدل شدن به اپراتور اول بندر شهید بهشتی، راهبری بارانداز و سوله های سرپوشیده، سوخت رسانی، ساخت سیلوی غلات، تعمیرات کشتی، حمل و نقل ترکیبی، شناور های رو- رو و... فعالیت کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1985

به "کریدور شمال، جنوب فرصتی طلایی برای کشتیرانی ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریدور شمال، جنوب فرصتی طلایی برای کشتیرانی ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید