کانادا 69 نیروی نظامی به عراق اعزام کرد

به گزارش گروه سرگرمی، کانادا 69 نظامی را برای آموزش نیرو های عراقی در نبرد با تروریست های داعش به این کشور اعزام نموده است.

کانادا 69 نیروی نظامی به عراق اعزام کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تیوی، کانادا 69 نظامی را برای آموزش و مشاوره به نیروهای امنیتی عراق در نبرد با شبه نظامیان تکفیری داعش اعزام نموده است.

استفن هارپر، نخست وزیر کانادا، روز سه شنبه (25 شهریور، 16 سپتامبر) گفت این کشور نظامیان خود را به عراق فرستاده است تا به نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه با داعش مشاوره دهند.

دولت کانادا پیشتر اعلام نموده بود چند ده سرباز به عراق اعزام شدند. اما احزاب مخالف خواهان شفافیت بیشتر دولت درباره تعداد دقیق سربازان شده بودند.

وزارت دفاع فرانسه روز دوشنبه خاطرنشان کرد پاریس در حمایت از ائتلاف بین المللی به سرکردگی امریکا، برای انجام عملیات تجسس بر فراز عراق به انگلیس پیوسته است.

تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا نیز روز یک شنبه گفت حدود 400 نیروی هوایی و حدود 200 نیروی نظامی برای پیوستن به ائتلاف بین المللی علیه داعش اعزام خواهند شد.

عراق از زمان تصرف شهر موصل به دست نیروهای تکفیری داعش در 20 خرداد (10 ژوئن) با این گروه تروریستی درگیر است.

خشونت ها در عراق پس از آن شدت گرفت که شبه نظامیان تکفیری داعش 20 خرداد (10 ژوئن) موصل، مرکز استان نینوا و دومین شهر عظیم عراق و نیز شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین را تصرف کردند. گروه تکفیری داعش اکنون کنترل بخش هایی از شرقی سوریه و شمال و غرب عراق را در اختیار دارد.

این گروه تروریستی با پیشروی بیشتر در عراق و ادامه جنایات هولناک خود، همه جوامع عراقی از جمله شیعیان، سنی ها، نمودها، مسیحیان، نمودهای ایزدی و دیگر گروه ها را تهدید می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 920

به "کانادا 69 نیروی نظامی به عراق اعزام کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا 69 نیروی نظامی به عراق اعزام کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا 69 نیروی نظامی به عراق اعزام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید