وزیر خارجه کانادا: با هر دولتی که در آمریکا روی کار آید، همکاری می کنیم

به گزارش گروه سرگرمی، وزیر خارجه کانادا گفت این کشور با هر دولتی که در آمریکا روی کار آید، همکاری می نماید.

وزیر خارجه کانادا: با هر دولتی که در آمریکا روی کار آید، همکاری می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران؛ وزیر خارجه کانادا در تبادل نظر با روزنامه فرانسوی زبان لاپرس چاپ این کشور گفت جاستین ترودو و گفتمان دنیاشمول او می تواند نقش مهمی در مقابله با تعصب و بیگانه ستیزی در سراسر دنیا داشته باشد.

استفان دیون گفت: کانادا در برابر لغزش هایی که در نزدیک ترین همسایگان ما بروز نموده و خارجی ستیزی، که پس از رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا افزایش یافته، ایمن سازی نشده است. باید با این مسائل مبارزه کرد و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، یکی از مهم ترین رهبران دنیا برای مبارزه با چنین معضلاتی است.

لاپرس نوشت: در این میان، هفته گذشته در اجلاس سران کشورهای آمریکای شمالی، روسای جمهور آمریکا و مکزیک و نخست وزیر کانادا، گفتمان تحمل نکردن، حمایت گرایی و انزواطلبی که بر دنیا سیطره انداخته محکوم کردند. انریکه پنیا نیتو، رئیس جمهور مکزیک، هم لفاظی های دونالد ترامپ را با هیتلر و موسولینی مقایسه کرد.

استفان دیون، که تمایل ندارد درباره سخنان دونالد ترامپ اظهار نظر کند، گفت دولت کانادا با هر دولتی که در آمریکا روی کار آید، کار خواهد نمود. با این حال وی می گوید، سخت است تفاهمی را که قبلا میان کشور ها منعقد شده است، از بین برد. کاندیدای جمهوری خواه آمریکا وعده داده در صورت پیروزی درباره قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی مذاکره مجدد برگزار کند یا آمریکا از آن خارج می گردد.

وی اضافه نمود: باطل کردن چنین قراردادی غیرممکن نیست، اما بسیار پیچیده است؛ زیرا هر تصمیمی که ما اتخاذ کنیم سرمایه گذاری ها و مشاغل را زیر سوال می برد.

وزیر خارجه کانادا بعلاوه درباره بحث روسای سه کشور درباره خارجی ستیزی گفت: آقای ترودو نماد اعتماد است تا بدبینی. همه به این امر واقف اند. محبوبیت وی در سراسر دنیا تنها به شخص وی مربوط نمی گردد بلکه به پیامی است که انتقال آن را به عهده گرفته است.

دیون اضافه نمود: نخست وزیر کانادا حامی عدالت اجتماعی، پذیرش اختلافات به اسم نقطه قوت است تا یک تهدید. وی نگران قربانیان تبعیض و بی عدالتی است و در این زمینه حقیقتا فعالیت می نماید.

وی اضافه نمود: کانادا به لطف سیاست تنوع مورد توجه بسیاری از کشورهای دنیا قرار گرفته است و بسیاری از آن ها ابراز می نمایند که کاش می توانستند الگوی کانادا را در کشور خود اجرا نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1761

به "وزیر خارجه کانادا: با هر دولتی که در آمریکا روی کار آید، همکاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه کانادا: با هر دولتی که در آمریکا روی کار آید، همکاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید