راهبرد تجاری ترامپ با ترک پیمان ترانس-پاسیفیک شروع می گردد

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کاخ سفید در نخستین روز از ریاست جمهوری دونالد ترامپ، اعلام نمود نقطه شروعِ راهبرد تجاری وی که بر مبنای اشتغال زایی برای مردم آمریکا قرار گرفته، چشم پوشی از پیمان تجارت آزاد ترانس-پاسیفیک (TPP) است که 12 کشور حاشیه اقیانوس آرام در آن سهیم هستند.

راهبرد تجاری ترامپ با ترک پیمان ترانس-پاسیفیک شروع می گردد

در بیانیه کاخ سفید همچنین از قصد آمریکا به سرکوب کشورهای ناقض توافق های تجاری که در جهت آسیب رساندن به قشر کارگر آمریکا عمل می نمایند، اشاره شده است.

در عین حال، کاخ سفید از تعهد ترامپ به تجدید مذاکره پیرامون نفتا پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی اطلاع داد که در سال 1994 میلادی بین آمریکا، کانادا و مکزیک منعقد شد.

بیانیه کاخ سفید می افزاید: برای سالیان متمادی، آمریکایی ها به پذیرش توافق های تجاری واداشته شده اند که منافع دولتمردان واشنگتن را به منافع مردان و زنان سختکوش میهن ترجیح می دهند.

به گفته ترامپ، توافق های سختگیرانه و در عین حال عادلانه، قابلیت تشدید رشد مالی و احیاء میلیون ها شغل در آمریکا را دارد.

گفتنی استTPP که ترامپ مشغول در هم پیچیدن طومار آن است، سال 2016 از سوی دولت وقت آمریکا به امضا رسید اما به مرحله اجرا در نیامد. این پیمان اصلی ترین ستون مالی سیاست چرخش به سوی پاسیفیکِ باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا، برای مواجهه با قدرت یابی چین در منطقه راهبردی آسیا-پاسیفیک است.

در عین حال، چین نیز روز پنجشنبه گذشته از توانایی پکن-واشنگتن به حل هر گونه معضل تجاری به وسیله مذاکره اطلاع داد حال آنکه نشریه های دولتی چین همچنان تهدید کردند که اگر ترامپ به دنبال جنگ افروزی تجاری باشد، مشاغل آمریکا از آسیب در امان نخواهند بود.

پا پس کشیدن ترامپ از پیمان ترانس-پاسیفیک قطعا ژاپن و دیگر کشورهای ذینفع در این معاهده تجاری را به واکنش تند و انتقاد جویانه وا خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 442

به "راهبرد تجاری ترامپ با ترک پیمان ترانس-پاسیفیک شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهبرد تجاری ترامپ با ترک پیمان ترانس-پاسیفیک شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید