دولت بایدن هیات غیررسمی به تایوان فرستاد

به گزارش گروه سرگرمی، هیاتی غیررسمی به درخواست رئیس جمهور آمریکا راهی تایوان شد؛ اقدامی که به گفته یکی از مقامات کاخ سفید علامتی شخصی از تعهد رئیس جمهور آمریکا به تایوان و دموکراسی اش است.

دولت بایدن هیات غیررسمی به تایوان فرستاد

به نقل از خبرگزاری رویترز، کریس داد، سناتور سابق آمریکا و ریچارد آرمیتاژ و جیمز اشتاینبرگ، معاونین سابق وزرای امور خارجه این کشور به درخواست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا راهی تایوان شدند.

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن گفت: سفر این هیات غیررسمی در حالی صورت می گیرد که آمریکا و تایوان چهل و دومین سالروز قانون روابط تایوان را جشن می گیرند؛ قانونی که بایدن زمانی که یکی از سناتورهای آمریکا بود به آن رای داده بود.

وی افزود: این هیات با مقامات ارشد تایوان دیدار خواهد کرد و اعزام آن در حقیقت دنباله رو سنت دوحزبی دیرینه دولت های آمریکا درخصوص اعزام هیات های غیررسمی عالی رتبه به تایوان است.

این مقام این اقدام را یک علامت و نشانه شخصی از سوی بایدن که در ژانویه روی کار آمد، دانست.

وی گفت: انتخاب این سه فرد که همگی دولتمردانی ارشد هستند که محبت آمیز دیرینه تایوان و دوستان نزدیک بایدن محسوب می شوند، علامت مهمی درباره تعهد واشنگتن به تایوان و دموکراسی اش می فرستد.

دفتر ریاست جمهوری تایوان اعلام نمود، تسای اینگ-ون، رئیس جمهور این کشور پنجشنبه صبح با این هیات دیدار خواهد کرد.

وزارت امور خارجه تایوان نیز اعلام کرده که این هیات عصر امروز (چهارشنبه) وارد فرودگاه سونگشان تایپه خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه گفته بود، دستورالعمل های جدیدی صادر می کند تا مقامات آمریکایی را قادر به دیدار آزادانه تر با مقامات تایوان کند؛ اقدامی که روابط با تایپه را دربحبوحه افزایش فعالیت های نظامی چین پیرامون این کشور جزیره ای که پکن بر آن ادعای مالکیت دارد، عمیق تر می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با اعزام چندین مقام ارشد آمریکایی به تایوان خشم چین را برانگیخت و مایک پامپئو، وزیر امورخارجه اش در روزهای پایانی دولت ترامپ اعلام نمود که محدودیت هایی درخصوص ارتباطات میان مقامات آمریکایی و همتایان تایوانی شان را لغو کرده است.

مقام مذکور دولت بایدن با اشاره به سیاست دیرینه آمریکا که براساس آن واشنگتن رسما پکن را به جای تایپه به رسمیت می شناسد، گفت: واشنگتن به مشارکت با تایوان و تعمیق همکاری هایمان درخصوص منافع مشترک همسو با سیاست چین واحد آمریکا متعهد است.

وی در پاسخ به سوالی دال بر اینکه آیا همزمانی اعزام این هیات وسفر جان کری، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در زمینه آب و هوا به شانگهای برنامه ریزی شده بوده است یا خیر، گفت: موضوع آب و هوا نباید به دیگر موضوعات میان آمریکا و چین وصل شود. و این مطمئنا باعث از بین رفتن هیچ یک از نگرانی هایمان درباره رفتار پکن نمی شود. مشارکت غیررسمی ما با تایوان یک موضوع جداگانه است و باید به همین شکل باقی بماند.

این مقام در رابطه با آینده ارتباطات در سطح رسمی با تایوان پس از اطلاعیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما در حال حاضر برنامه مشخصی به ویژه در موضوع سفر نداریم اما انتظار دارم که با مشارکت ها و سفرهای منطبق بر سیاست مان موسوم به چین واحد پیش برویم.

این مقام افزود: در سفر قریب الوقوع یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن به واشنگتن برای دیدار با بایدن، تایوان و حفظ شرایط موجود در سراسر تنگه تایوان یکی از موضوعات نشست خواهد بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1560

به "دولت بایدن هیات غیررسمی به تایوان فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن هیات غیررسمی به تایوان فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید