درخواست یاری افغانستان از ایران و کشورهای منطقه برای اطفای حریق

به گزارش گروه سرگرمی، مقامات افغانستان اعلام کردند به دلیل وسعیت آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه هرات واقع در نزدیکی مرز ایران، از نیرو های آتش نشانی ایران و همچنین دیگر کشور های منطقه در خواست یاری نموده اند.

درخواست یاری افغانستان از ایران و کشورهای منطقه برای اطفای حریق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی استاندار هرات افغانستان گفت که آتش سوزی در گمرک هرات خسارات هنگفتی ببار آورده و دولت برای مهار آتش سوزی خواهان یاری از کشور های منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران شده است.

جیلانی فرهاد در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا اضافه نمود: خسارت اقتصادی این حادثه در آنالیز های اولیه 50 میلیون دلار برآورد شده است.

وی گفت که برق وارداتی ایران به هرات نیز در اثر این رویداد قطع شده است، اما دلیل اصلی آن روشن نیست.

به دنبال انفجار مقارن ظهر امروز در یکی از مخازن گاز در محوطه گمرک اسلام قلعه افغانستان و وقوع آتش سوزی گسترده در این گمرک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از تماس استاندار هرات در افغانستان با استاندار خراسان رضوی و درخواست یاری جهت جلوگیری از آسیب بیشتر به تاسیسات و همچنین حاضرین در محوطه گمرک اطلاع داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: بلافاصله اقدام اولیه جهت ارائه تسهیلات بیشتر به افراد و خودرو های گرفتار شده در منطقه آتش سوزی هماهنگ شد و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات طی تماس هایی با مقامات این استان از جمله استاندار، ابعاد حادثه را مورد آنالیز قرار داد. همچنین با هماهنگی وزارت امور خارجه و مرزبانی و سایر دستگاه های ذیربط مرز اسلام قلعه - دوغارون به روی کامیونها، خودرو ها و افرادی که برای گریز از آتش سوزی به سمت مرز های کشورمان گریخته بودند باز نگاه داشته شد.

خطیب زاده اضافه نمود: همچنین جمهوری اسلامی ایران برای یاری به آسیب دیدگان و مجروحین احتاقتصادی حادثه، تدابیری اتخاذ نموده است و تماس میان مقامات ذیربط دو کشور در این ارتباط در جریان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین تاکید نمود: تا به امروز در مورد آسیب دیدگان احتاقتصادی حادثه گزارشی واصله نشده و همینطور در مورد وارد آمدن صدمه به اتباع ایرانی نیز اطلاعی دریافت ننموده ایم و امید داریم با یاری مقامات دو کشور در مرز، هر چه سریعتر دامنه آتش سوزی مهار گردد.

در همین حال، به گزارش تارنمای خبری شبکه تلویزیونی آریانا نیوز افغانستان، سخنگوی گمرک ایران با اشاره به اعزام هلیکوپتر های امدادی به محل حادثه گفت: طی هماهنگی های اجرا شده با معاونت سیاسی استان خراسان رضوی و گمرک افغانستان، نیرو های امدادی به محل حادثه اعزام شده اند و هلیکوپتر های امدادی نیز در حال اعزام هستند.

وی اضافه نمود: اداره کل گمرک دوغارون خراسان رضوی برای بازگشت تانکر ها و دور شدن از خطرات احتاقتصادی برای محموله ها جهت های ورودی را باز گذاشته است.

گمرک دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و رفت و آمد مسافر بین دو کشور ایران و افغانستان فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1451

به "درخواست یاری افغانستان از ایران و کشورهای منطقه برای اطفای حریق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست یاری افغانستان از ایران و کشورهای منطقه برای اطفای حریق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید