شکوه طبیعت ایران در بهشت گمشده گیلان، ماسال

به گزارش گروه سرگرمی، از شهر ماسال بیشتر بدانید

شهر ماسال شهرستانی بسیار زیبا در استان گیلان است و طبیعت خیره کننده آن حتی برای افرادی که سال های سال در آن زندگی کرده اند، هنوز هم تازگی دارد. ماسال شهری است که هیچ چیزی از یک جای گردشگری خوب کم ندارد از درختان تنومند و سر سبز سر به فلک کشیده گرفته تا طبیعت سبز بی پایان و کوه های قایم شده در انبوه مه و مردمانی خونگرم و مهمان نواز. در این نوشتار از خبرنگاران به سراغ این شهر زیبای کشورمان می رویم تا با آن بیشتر آشنا شوید:

شکوه طبیعت ایران در بهشت گمشده گیلان، ماسال

از شهر ماسال بیشتر بدانید

ماسال به معنای کوه وار یا مانند کوه است و شهری بی نهایت سبز با مراتع بیشمار است که در 50 کیلومتری شمال غرب رشت قرار گرفته است. به دلیل آب و هوای فوق العاده خوبی که دارد، کشاورزی در آن رایج است و علاوه بر آن محصولات دامی زیادی هم در آن تولید می شود از شیر و پنیر گرفته تا عسل و…

شنبه بازارهای ماسال به دلیل محصولات تازه ای که در آن ارائه می شود، در بین مردم محلی و توریست ها خیلی معروف است و محیط گرمی دارد.

رطوبت این شهر بسیار زیاد است و گاهی 75 درصد می شود و بیشترین اندازه آن در فصل شهریور است. به همین دلیل توصیه می کنیم در صورت سفر، ماه دیگری را انتخاب کنید.

صنایع دستی ماسال

انواع محصولات چوبی و شال از صنایع دستی این منطقه محسوب می شود و شنبه بازارهای آن همانطور که در بالا گفته شد، تاثیر بسیار زیادی در اقتصاد شهر دارد.

جاذبه های توریستی ماسال

سرتاسر ماسال به اندازه ای دیدنی است که کل آن شبیه یک تابلوی نقاشی بزرگ به نظر می رسد و از قدم به قدم آن باید دیدن کرد و گذر روزها و سال ها شما را از آنجا سیر نمی کند. اما بطور کلی اگر بخواهیم چند جای شاخص شهر ماسال را معرفی کنیم، می توانیم به جاذبه های زیر اشاره کنیم:

رودخانه های مختلف

وجود رودخانه های مختلف در این شهر که جلوه آن را دو برابر کرده است هم یکی دیگر از نقاط برجسته این شهر هستند. رودهایی مثل رود خالکایی و رود شاندرمن سهم مهمی در شهر ماسال دارند و جدای از زیبایی شان، قابلیت فعالیت های ورزشی ای مثل کایاک سواری در آب های پر جوش و خروش را هم دارند. در کنار رودخانه خالکایی هم، پارک ساحلی ماسال واقع شده است که می تواند روز خوبی را برایتان در کنار خانوده رقم بزند.

آبشارهای بلند

ماسال شهر آبشارهای بلند است، آبشارهایی مثل که از جمله آنها می توان آبشار ویوز و آبشار خون را نام برد که ارتفاع 15 متری دارند، آبشار رامینه یکی دیگر از آبشارهای بسیار زیبای ماسال است که حدود 10 متر ارتفاع دارد.

شهر غارها

در ماسال غارهای فراوانی وجود دارد که تعداد آنها حدود 17 تا ست غار باستانی خندیله پشت و غار کلچال را می توان در این شهرستان نام برد.

صخره نوردی در دیواره اسبه ریسه

دیواره سنگی اسبه ریسه ماسال دارای یکی از صخره های بلند سنگ نوردی کشور است که می تواند مسابقات بزرگ ملی، منطقه ای و حتی جهانی در آن برگزار شود.

دیواره سنگی اسبه ریسه ماسال هم یکی از صخره های بلند سنگ نوردی کشور است که نه تنها فرصت سنگ نوردی را به حرفه ای های این ورزش می دهد، بلکه امکان کایاک سواری را هم به قایقران هایی می دهد که دوست دارند در رودخانه خروشان پایین صخره ورزش کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1942

به "شکوه طبیعت ایران در بهشت گمشده گیلان، ماسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکوه طبیعت ایران در بهشت گمشده گیلان، ماسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید