آنچه برای سفر به دبی باید بدانید!

به گزارش گروه سرگرمی، واژهٔ امارات به معنی شیخ نشین یا امیرنشین است. نام امارات متحده عربی نیز به معنی شیخ نشین های متحد عربی است. نامیده شدن این کشور بنام امارات از آنجاست که پس از تشکیل اتحادیه هفت امارت امیرنشین تأسیس شده است، شیخ نشین های هفت گانهٔ که دولت امارات متحده عربی را تشکیل می دهند به شرح زیر است: ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، ام القوین، رأس الخیمه،فجیره.

آنچه برای سفر به دبی باید بدانید!

دبی یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی و یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. این شهر پس از ابوظبی، بیشترین جمعیت را بین هفت امارت دارد.

دبی، با معماری های بسیار زیبا و خاص ، خطوط هوایی فوق العاده، چشم اندازهای هنری زیبا و مدرن بیشتر شبیه شهر شانگهای است. برعکس شایعه های موجود در باره این شهر، دبی فرهنگ غنی دارد که بیشتر آن ملموس و دیدنی نیست. فرهنگ این شهر به عرب های بیابان نشین می رسد. مردم این منطقه، پیشینه غنی در داستان سرایی، شعر، موسیقی، پایکوبی و شکار دارند.

در دبی سرگرمی ها و جاهای دیدنی مختلفی واقع شده است من جمله میتوان به خط متروی آن که با سرعت در آسمان حرکت می کند، پاساژهای بسیار بزرگ و باشکوه و پیست اسکی مسقف اشاره کرد. تماشای غروب آفتاب سوار بر شتر با استشمام هوای پاک و یا سوار بر لنچ های عربی از سرگرمی های دوستداشتنی این شهر هستند. از سایر جاذبه های گردشگری دبی باید به مسجد جمیرا، خانه شیخ سعید، پارک خور، برج خلیفه، موزه دبی، پالم جمیرا، برج العرب و پارک آبی دبی اشاره کرد.

جاذبه های توریستی و تفریحی دبی بسیار زیاد است

چه زمانی باید به دبی سفر کرد؟

دبی در اغلب روزهای سال، گرم و شرجی است. بهترین زمان برای بازدید از دبی بین ماه های آبان تا اسفند است. در این ماه ها هوا معتدل است. درصورتی که برای آفتاب، دریا و شن به این شهر سفر می کنید، بهار و پائیز بهترین فصل ها هستند. در این هوا میتوانید حمام آفتاب بگیرید و شب ها هم در رستوران ها، پاساژها و کافه های این شهر که همگی سیستم تهویه هوا دارند، گشت بزنید. البته باید حتما مراقب سلامتی خود باشید. بالا رفتن دما تا نزدیک 60 درجه سانتیگراد ، تابش شدید آفتاب و طوفان شن از مواردی هستند که میتوانند برای شما ایجاد دردسر کنند.

ارزان قیمت ترین تورهای مسافرتی دبی برای تابستان است. دبی در فصل تابستان بسیار گرم است و دمای هوا بین ماه های خرداد تا شهریور بین 24 تا 40 درجه سانتی گراد است.

ویزا دبی

دریافت ویزای دبی با دیگر شهرهای خارجی متفاوت است. تنها راه دریافت ویزا مراجعه به آژانس های مسافرتی و از طریق کارگزاران می باشد.

روشهای گشت و گذار در دبی

وسیله حمل و نقل عمومی: همه حمل و نقل های عمومی در شهر دبی تحت نظارت دولت است. این ارگان که با تلفن 800 9090 به طور 24 ساعته پاسخگوست، تمامی اطلاعات زمان بندی حرکت وسایل نقلیه عمومی و کرایه های آنان را در وب سایت خود ارائه می دهد. بهترین راستا برای سفر های داخل شهری به منظور خرید و گشت زدن در پاساژها، استفاده از مترو دبی است. مترو در بیشتر پاساژهای بزرگ مانند مرکز خرید دبی ایستگاه دارد. مسافران میتوانند با مترو، در عرض یک روز همه جای دبی را بگردند.

قایق: قایق های چوبی عربی هر 5 تا 7 دقیقه در رودخانه دبی، بین دیره و بور دبی در حرکت هستند. این قایق ها هر روز از ساعت 5 صبح تا نیمه شب فعالیت دارند. هزینه این قایق ها که یک درهم است را باید به ناخدای آن پرداخت کنید. این قایق ها به محض پر شدن حرکت می کنند. گردشگران میتوانند لنچ های عربی را به صورت شخصی کرایه کنند.

قایق های تفریحی، از جاذبه های گردشگری دبی

اتوبوس های تهویه دار: 79 ایستگاه در سراسر شهر دبی وجود دارد. البته کم پیش می آید که گردشگران از اتوبوس برای سفرهای داخل شهری استفاده کنند. ولی بهترین خط اتوبوس، جاده ساحل جمیرا است که اطلاعات ساعت حرکت اتوبوس و نقشه راستا آنرا به صورت آنلاین میتوان پیدا کرد. باید توجه داشته باشید که اتوبوس های این شهر هم مانند ایران دو بخش جداگانه مردانه و زنانه دارد و زنان باید در قسمت زنانه در جلوی اتوبوس سوار شوند.

تاکسی: موسسه تاکس دبی(DTC)، معتبرترین تاکسیرانی شهر دبی است. تمامی تاکسی های این مؤسسه، تاکسی متر دارند. در تمامی پاساژها و مراکز خرید ایستگاه تاکسی وجود دارد. چنانچه در ساعات شلوغی بیرون بودید و نتوانستید تاکسی پیدا کنید به نزدیک ترین هتل بروید در آنجا ایستگاه تاکسی وجود دارد. حتی نگهبان درب ورودی هتل هم میتواند با تاکسیرانی تماس و برای شما تاکسی بگیرد.

کرایه اتومبیل: مسافرانی که برای کسب و کار به امارات سفر نموده اند و قصد دیدن شهرهای دیگر به جز دبی را دارند، اصولا از همان فرودگاه برای خود خودرو کرایه می کنند. در این مراکز خودروهای متنوعی وجود دارند ولی بهترین روش برای کرایه خودرو، رزرو آن ها به صورت آنلاین است. برای استفاده از این اتومبیل ها حتماً باید گواهینامه بین المللی داشته باشید. بیشتر موسسه های کرایه اتومبیل در هتل های 5 ستاره و دیگر نقاط شهر دفتر دارند.

دانستنی های لازم پیش از سفر به دبی

آمبولانس: 998

پلیس: 999

آتش نشانی: 997

کد تلفن: از خارج از کشور 00971 و از داخل کشور امارات 4

اختلاف ساعت با ایران: نیم ساعت

مدت پرواز: 1:45 دقیقه

واحد پول: درهم است که به صورت Dh یا AED نوشته می شود.

سازمان گردشگری دبی: در همه پاساژهای دبی کیوسک دارد.

هتل برج العرب از جاهای دیدنی دبی

قوانین و رسوم محلی دبی

شهر دبی علاوه بر قوانین مدنی، قوانین شرعی نیز دارد که باید حتما رعایت شوند. دین اسلام جزء اصلی زندگی روزمره مردم دبی است. حتی در قسمت های غربی شده شهر هم اسلام حرف اول را می زند. مردم دبی نیز در روز 5 بار نماز اقامه می کنند. از مساجد، ایستگاه های پلیس، ساختمان های ارتش، بندرها و فرودگاه عکاسی نکنید. این برخلاف قانون است.

هتل های پیشنهادی در شهر دبی

* هتل برج العرب

* هتل آتلانتیس

* هتل ایبیس دیرا سیتی سنتر

جاهای دیدنی دبی

سفرهای بیابانی

گردش در بیابان های دبی یکی از مهم ترین تفریحات در وقت سفر به این شهر است و پناهگاه بیابانی المها، یکی از توریستی ترین اماکن دبی به شمار می رود. پناهگاه بیابانی المها و چشمه های معدنی آن، چادرهای مسقف تجملی دارد که در آن استخرهای خصوصی خنکی با چشم اندازی زیبا از شنزارهای هلویی رنگ ساخته اند.

اتوبوس شگفت انگیز

این وسیله نقلیه در خشکی به صورت یک اتوبوس عمل می کند و در آب به صورت یک اتوبوس دریایی حرکت می کند. سفر با این اتوبوس، سفری مهیج و خاطره انگیز خواهد بود این تور برای اولین بار در خاورمیانه ارائه می شود. شما سوار بر یک اتوبوس ابتدا گردشی در شهر خواهید داشت و بعد از آن سوار بر همان اتوبوس وارد خور دبی می شوید و ساعتی را به گردش روی این رودخانه می پردازید. داخل این اتوبوس به امکانات مختلفی من جمله سیستم برودتی مجهز شده است. جلیقه نجات و سایر تجهیزات مورد نیاز در مواقع اضطراری هم در این اتوبوس تعبیه شده است. یک راهنما در طول سفر اطلاعات جالبی را در اختیار مسافران قرار خواهد داد.

اتوبوس شگفت انگیز، از جاذبه های توریستی دبی

پیست اسکی دبی

پیست اسکی شهر دبی یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی است. دارای 5 دور با ارتفاع و شیب متفاوت است که طولانی ترین دور آن، 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر می باشد. مهارت های خویش را در نخستین پیست اسکی بلند مسقف جهان امتحان کنید یا شیب های آرام مبتدی را دور بزنید. اسکی بازها و اسنو بورد سواران در کلیه سطوح مهارتی از این شیب های گوناگون لذت خواهند برد و اسنو بورد سواران همچنین میتوانند پرش های خود را در منطقه سبک آزاد تمرین کنند. بچه ها و والدین میتوانند بطور یکسان در پارک برفی دوطرفه بزرگ که به مساحت 3000 مترمربع، وسیع ترین پارک برفی سرپوشیده در جهان است، تفریح کنند.

پیست اسکی از مکانهای تفریحی دبی

اسکی بازها نباید نگران لباس یا امکانات اسکی باشند؛ به دلیل آن که در پیست اسکی دبی، همه چیز در نظر گرفته شده است و مکان استفاده از لباس زمستانی و تجهیزات اسکی و اسنو بورد برای میهمانان وجود دارد. آن ها میتوانند به پائین شیب منتقل شوند و تله کابین چهارگانه و یدک کش ها سریعا میهمانان را برای دور بعدی به بالا جابجا می کنند. این مجموعه دارای مساحت 22.500 مترمربع پوشیده از برف واقعیدر تمام سال است.

موزه دبی

موزه دبی یکی دیگر از اماکن دیدنی دبی است. قلعه الفهیدی که در سال 1800 بنا شد، موزه دبی را در خود جای داده و بنظر میرسد که قدیمی ترین بنای دبی است.

در گذشته، از این قلعه برای دفاع از شهر دبی دربرابر قبیله های جنگ جوی همسایه استفاده می شد و در زمان های گوناگون تاریخی، بعنوان مقر حکومت، اقامت گاه امیر، انبار مهمات و زندان هم مورد استفاده قرار گرفته است.

موزه دبی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی دبی

دیوارهای این قلعه از مرجان و صدف دریا ساخته شده اند که با آهک به هم چسبیده اند. تیرهای چوبی به نام نگهدارنده اشکوب بالایی را نگه می دارند و سقف از ساق برگ های نخل، گل و گچ ساخته شده است. در ورودی قلعه، یک در بزرگ با میخ های آهنی واقع شده است و دیوارها و برج های جنگ زده آن گواه منازعات گذشته هستند. هدف اصلی از ایجاد آن عرضه و ثبت زندگی سنتی بود که بخش عمده ای از آن با سرعت در حال از بین رفتن است.

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا یکی از زیباترین مساجد و همچنین یکی از جاهای دیدنی دبی میباشد و نمونه خوبی از معماری اسلامی است، این ساختار متفاوت سنگی، برگرفته از سنت قرون وسطی میباشد و 2 مناره دارد که زیبایی سنگ کاری این مسجد مثال زدنی و پر طرفدار برای گردشگران عاشق معماری است و زیبایی آن زمانی خود را به رخ میکشد.

مسجد جمیرا از جاهای دیدنی دبی

اپرا دبی

ساختمان اپرا در مرکز شهر دبی واقع شده است و از مکانهای تفریحی دبی بشمار می رود این ساختمان وسیع ترین مرکز فرهنگی - هنری کشور امارات میباشد. محل برگزاری انواع سرگرمی های شهر، اپرا، نمایشگاههای هنری، برگزار کننده موسیقی کلاسیک، برنامه های فرهنگی، نمایش های کمدی و کنسرت های بزرگ این شهر می باشد؛اپرا میزبان برنامه های سالیانه تئاتر و موسیقی های مشهور در این کشور است.

اپرا دبی از جاذبه های توریستی دبی

پارک آبی وادی

پارک آبی وادی از دیگر دیدنیهای دبی می باشد در این پارک یک ماجراجویی به یادماندنی در در انتظار شماست. این پارک با مساحتی حدود 5 هکتار ما بین هتل معروف برج العرب و هتل ساحلی جمیرا واقع شده است. پارک آبی وایلد وادی به شکلی طراحی شده تا ساعت های مدیدی از لذت و هیجان را به جستجوگران هیجان و همچنین خانواده ها تقدیم نماید. با بیش از 23 نوع وسیله تفریحی و سرگرمی آبی که بیشتر آنها با هم مرتبط بوده و در امتداد هم قرار دارند،بنابراین بازدید کنندگان قادر خواهند بود تا به صورت مستمر از حرکت بر روی آب در طول این مراحل لذت ببرند.

پارک آبی وادی از جاهای دیدنی دبی در تابستان

دبی مال

دبی مال یا به قول عرب ها دبی مول بزرگ ترین پاساژ جهان است که روبروی برج دبی، وسیع ترین برج جهان واقع شده است. روبروی درب ورودی دبی مال پایکوبی فواره های زیبایی است که هر روز حدود ساعت 7 شروع می شود که دیدنش خالی از لطف نیست. بخشی از این پاساژ توسط آکواریوم های زیبا محاصره شده است.

دبی ما از جاذبه های دیدنی دبی

منبع: گردشبان
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1353

به "آنچه برای سفر به دبی باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه برای سفر به دبی باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید