تاجیکستان از کریدور تازه ترانزیتی در راستا ایران اطلاع داد

به گزارش گروه سرگرمی، وزیر حمل و نقل تاجیکستان از افتتاح کریدور چندوجهی چین-تاجیکستان-ازبکستان-ترکمنستان-ایران-ترکیه اطلاع داد.

تاجیکستان از کریدور تازه ترانزیتی در راستا ایران اطلاع داد

بزرگ ابراهیم در کنفرانس بین المللی با عنوان لجستیک و مزایای آن در توسعه ارتباطات حمل و نقل بین تاجیکستان و کشورهای منطقه که اخر هفته گذشته برگزار گردید جهت نوی برای حمل کالا از چین به ترکیه به وسیله تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران ارائه کرد که بخش تاجیکستانی آن در کولاب این کشور افتتاح شده است.

وی گفت که انتظار می رود محموله ها در طول جهت نو با روش های مختلف حمل و نقل شامل قطار، کامیون ها؛ کشتی ها؛ و هواپیما ترانزیت و تحویل داده شوند.

به گزارش مرکز مطبوعاتی وزارت حمل و نقل تاجیکستان، بزرگ ابراهیم با اشاره به اینکه کریدور چندوجهی بین چین و ترکیه به احیای جاده بزرگ ابریشم یاری می نماید، گفت: استفاده از این کریدور در کاهش مسافت و کاهش هزینه حمل کالا و یکپارچگی مالی منطقه ای نسبت به کریدورهای موجود موثر است.

به گفته وی، در حال حاضر پروژه اتوماسیون سیستم مدیریت در حال اجراست و کار بر روی معرفی موقعیت آنلاین جابجایی کالا به وسیله خاک تاجیکستان در حال اجرا است.

بزرگ ابراهیم توضیح داد: مسائل مربوط به معرفی بارنامه الکترونیکی، سامانه نوبت دهی الکترونیکی و سایر فرصت ها در حال آنالیز است. وی اضافه کرد : این فرصت ها رویه ها و فرآیندهای لجستیکی را ساده می نماید.

به گزارش آسیا پلاس بخش های حمل و نقل و لجستیک کارآمد و ارزان به تاجیکستان این امکان را می دهد که نه تنها به فعالیت مالی و ایجاد انسجام اجتماعی و سیاسی در داخل مرزهای خود یاری کند، بلکه از موقعیت جغرافیایی اش نیز نهایت استفاده را ببرد و به عنوان کریدور ترانزیتی بین اقتصادهای پویا و رو به رشد شرق و غرب عمل کند.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2126

به "تاجیکستان از کریدور تازه ترانزیتی در راستا ایران اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاجیکستان از کریدور تازه ترانزیتی در راستا ایران اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید