تور مالزی: ایرانی ها پنجمین منبع عایدی گردشگری مالزی هستند

به گزارش گروه سرگرمی، سفیر مالزی در تهران می گوید گردشگران ایرانی، پنجمین گردشگران درآمدزای خارجی برای کشورش هستند.

تور مالزی: ایرانی ها پنجمین منبع عایدی گردشگری مالزی هستند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

راجا نور شیروان زین العابدین، در آیین رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی تهران که با حضور 20 کشور از 18 تا 21 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزارمی گردد، عنوان نمود:

ایرانی ها در مالزی نسبت به جهانگردان سایر کشورها هزینه بیشتری برای گردش و خرید می نمایند.

وی اضافه نمود که برای حمل و نقل هوایی جهانگردان ایرانی علاوه بر هواپیمایی مالزی، خطوط هواپیمایی ماهان و ایران ایر همکاری خوبی با ما دارند.

شیروان زین العابدین اعلام کرد که مالزی در هر 9 دوره قبلی نمایشگاه تهران حضور داشته و در ابتدا فقط فضای یک غرفه 12 متری را در اختیار می گرفتیم ولی در چهارسال گذشته فضای غرفه ما به 42 متر افزایش یافت که عموما در آن سه محصول صنایع دستی، نساجی و محصولات معرف جاذبه های طبیعی مالزی عرضه می گردد.

وی اضافه نمود که بر اساس آنچه به وسیله سازمان های جهانگردی اعلام شده است تعداد جهانگردان در دنیا 4 درصد افزایش پیدا نموده در حالیکه رشد مالی دنیای فقط 2/5 درصد بوده است. اگر به این آمار توجه کنیم صنعت جهانگردی در 15 سال گذشته عملکرد بهتری نسبت به اقتصاد دنیای داشته است.

سفیر مالزی گفت که جهانگردی مالزی در سال 1998 با 5/5 میلیون نفر جهانگرد عایدیی معادل 2/1 میلیارد دلار داشت اما با توسعه زیر ساخت ها در این سال ها به جایی رسیده ایم که انتظار داریم در سال 2020 میلادی با 36 میلیون جهانگرد در مالزی حدود 42 میلیارد دلار ارز وارد کشور گردد.

وی اضافه نمود که در زمان حاضر صنعت جهانگردی مالزی 40 میلیارد دلار به اقتصاد کشور من یاری می نماید که این رقم 15 درصد عایدی کشور را شامل می گردد، در سال 2015 جهانگردی به تنهایی 13 درصد اشتغالزایی کشورم را موجب شده است.

شیروان زین العابدین یادآورشد که سازمان توسعه جهانگردی مالزی در سال 1972 تاسیس شد و در سال 1992 به وزارتخانه فرهنگ و جهانگردی ارتقا پیدا کرد؛ وزارتخانه ای که در کمتر از 25 سال آینده عایدیش به وسیله این صنعت 20 برابر خواهد شد.

در آیین رونمایی از پوستر نمایشگاه دهم بین المللی ایران در هتل لاله تهران، بعضی سفیران کشورهای خارجی حاضر در نمایشگاه، جمعی از فعالان جهانگردی کشور، نمایندگان تشکل های مربوطه و مقام های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی حضور داشتند.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1890

به "تور مالزی: ایرانی ها پنجمین منبع عایدی گردشگری مالزی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: ایرانی ها پنجمین منبع عایدی گردشگری مالزی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید