خبرنگاران ترامپ خروج 10 هزار نظامی آمریکا از آلمان را تایید کرد

به گزارش گروه سرگرمی، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری آمریکا تایید کرد که حدود 10 هزار نفر از نیروهای نظامی این کشور از آلمان خارج می شوند.

خبرنگاران ترامپ خروج 10 هزار نظامی آمریکا از آلمان را تایید کرد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید تایید کرد که شمار نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به 25 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

ترامپ در شرح این اقدام از آلمان به دلیل عدم پرداخت میزان کافی از سهم خود از بودجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتقاد نموده و گفت تا زمانی که برلین سهم خود را پرداخت نکند، نیروهای آمریکایی از این کشور خارج خواهند شد.

پیشتر رسانه های آمریکایی گزارش دادند که ترامپ میخواهد به ارتش آمریکا دستور دهد تا حدود 9 هزار و 500 نیروی نظامی این کشور را از آلمان خارج کند.

در حال حاضر 34 هزار و 500 نظامی آمریکایی در آلمان حضور دارند که در پی اجرای دستور ترامپ، شمار این نیروها به 25 هزار نفر کاهش می یابد.

یک مقام آمریکایی پیشتر به خبرگزاری رویترز گفت که مارک مایلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا چندین ماه روی این طرح کار نموده و این اقدام، ارتباطی به تنش میان ترامپ و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ندارد.

یک مقام دیگر آمریکایی گفته بود که بعضی نیروهایی که از آلمان خارج می شوند به آمریکا باز خواهند گشت و بعضی دیگر به لهستان و سایر کشورهای متحد واشنگتن فرستاده می شوند.

خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از آلمان احتمالاً اروپایی ها را نسبت به تعهدات نظامی واشنگتن در قبال اروپا نگران می نماید.

خروج این نیروها فصل دیگری از تنش میان آمریکا و آلمان را نشان می دهد. دولت ترامپ از هنگامی که بر سر کار آمده است برلین را تحت فشار قرار داده تا بودجه نظامی خود را افزایش دهد

منبع: ایرنا
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1002

به "خبرنگاران ترامپ خروج 10 هزار نظامی آمریکا از آلمان را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ خروج 10 هزار نظامی آمریکا از آلمان را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید