تمامی مراحل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تبریز به صورت مجازی انجام می گیرد

به گزارش گروه سرگرمی، رئیس دانشگاه تبریز گفت: تمامی مراحل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید به صورت مجازی انجام می گیرد و دانشجویان باید مدارک را نیز به صورت اینترنتی ارسال کنند.

تمامی مراحل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تبریز به صورت مجازی انجام می گیرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در مورد نحوه ثبت نام دانشجویان دورودی جدید دانشگاه تبریزگفت: تمامی مراحل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید به صورت مجازی انجام می شود و حتی درخواست کرده ایم که بحث معافیت تحصیلی و امور مربوط به نظام وظیفه نیز بصورت مجازی انجام شود. اما به دلیل اینکه این موضوع از اختیار ما خارج است، نمی توانیم قول صد درصدی بدهیم، ولی از طریق معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری پیگیر موضوع هستیم.

مجیدی در رابطه با برگزاری کلاس های دانشجویان ورودی جدید نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص دو برنامه را طراحی کرده بودیم که برنامه اول عبارت بود از تعویق نیمسال تحصیلی و برنامه دوم نیز ارائه حداقل واحد های درسی بود تا دانشجویان بتوانند دروس ارائه شده را تا خاتمه این نیمسال بگذرانند و همچنین برای اینکه مسئله ای در اتمام دروس نداشته باشند، کلاس های مجازی اضافی را در طول هفته پیش بینی کرده ایم.

رئیس دانشگاه تبریز در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم ثبت نام مجازی، بازهم بعضی به صورت حضوری مراجعه می کنند، گفت: بعضی از دانشجویان در ارسال بعضی مدارک دچار مشکل می شوند و به علت اینکه مدارک ارسالی آپلود نمی شود، ناچار به صورت حضوری مراجعه می کنند که سعی می کنیم مسائل آن ها را نیز سریعا حل کنیم و یا بعضا تعداد اندکی از دانشجویان در ثبت نمره دروس معرفی به استاد با مسائلی روبرو می شوند که این دسته از دانشجویان نیز برای حل مشکل خود به دانشگاه مراجعه می کنند.

وی تاکید کرد: تمامی کلاس های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به صورت مجازی برگزار می شود، اما در مورد دفاع از خاتمه نامه ها اینطور مقرر شده که دانشجویان بومی از خرداد و غیر بومی ها از مرداد ماه به دانشگاه مراجعه کنند و در حال حاضر حدود 600 دانشجوی غیر بومی در خوابگاه ها حضور دارند که در هر اتاق فقط یک دانشجو مستقر شده است.

مجیدی ادامه داد: در مورد برگزاری کلاس های عملی مانند کارگاه ها و آزمایشگاه ها نیز تصمیم گرفته بودیم بجای برگزاری در طول ترم، هر دانشکده طوری برنامه ریزی کند که در طول دو هفته کلاس های عملی را برگزار کنند و حتی برای این موضوع خوابگاه ولیعصر را نیز آماده کرده بودیم تا دانشجویان غیر بومی به صورت هتلی حضور داشته باشند و کلاس های عملی خود را برگزار کنند، اما با توجه به شرایط فعلی و افزایش شیوع ویروس کرونا، ستاد مبارزه با کرونای استان این اجازه را به ما نداد و فعلا کلاس های عملی که حضور دانشجویان در دانشگاه ضرورت داشت، تعطیل شده است.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه کلاس های مجازی نمی تواند کیفیت کلاس های حضوری را داشته باشد، اظهار کرد: ما نیز همانند دانشجویان از برگزاری کلاس ها به صورت مجازی رضایت نداریم و فضای دانشگاه بدون حضور دانشجویان سوت و کور است، ولی چون سلامتی دانشجویان برای ما حائز اهمیت است و از طرفی نیز معین نیست تا چه روزی با ویروس کرونا روبرو خواهیم بود و نباید وقفه ای در تحصیل دانشجویان بیفتد، به ناچار کلاس ها را به صورت مجازی برگزار می کنیم.

مجیدی در خاتمه گفت: تصمیم گرفته بودیم به مدت دو هفته دانشجویان ورودی جدید را در دانشگاه حاضر کنیم تا اینکه این عزیزان با محیط و حال و هوای دانشگاه آشنا شوند و حتی خوابگاه ها را نیز برای این موضوع آماده کرده بودیم که متاسفانه این طرح نیز با توجه به شرایط کرونایی انجام نشد و قسمت های مختلف دانشگاه از طریق فضای مجازی به این دانشجویان معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1280

به "تمامی مراحل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تبریز به صورت مجازی انجام می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی مراحل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تبریز به صورت مجازی انجام می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید