تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن منوط به آورده متقاضیان است

به گزارش گروه سرگرمی، پروژه های نهضت ملی مسکن در مسیر اجرا قرار دارند و تسریع در ساخت و ساز آنها به آورده متقاضیان و تامین تسهیلات به وسیله بانک ها بستگی دارد.

تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن منوط به آورده متقاضیان است

طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی دولت به شمار می رود که تا به امروز بخش زیادی از مردم به امید خانه دار شدن در این طرح برنامه ریزی و سرمایه گذاری نموده اند.

به گفته جعفری معاون وزیر راه وشهرسازی در تمامی شهرهای کشور ساخت واحدها آغاز شده و هم اکنون اجرای این پروژه ها در شهرهای مختلف به پیشرفت 10 تا 15 درصدی رسیده است.

او می گوید: در هر شهری که اراضی تامین شده ساخت و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن آغاز شده و سعی در تامین اراضی در شهرها برای ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی هم خواهیم کرد.

دولت در ابتدا اعلام نموده بود که سالانه یک میلیون واحد مسکونی را به متقاضیان تحویل خواهد داد اما بعد از گذشت مدتی تحویل یک میلیون واحد مسکونی سالانه را به دوسال تغییر داد و بیان کرد که هر دوسال یک بار 2 میلیون واحد مسکونی به بهره برداری می رسد چرا که زمان ساخت هر پروژه دو سال به طول می انجامد. در صورتی که اراضی به وسیله دستگاه ها تامین گردد از سوی دیگر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات به صورت کامل اجرایی گردد شاهد افزایش سرعت اجرای پروژه ها خواهیم بود.

براساس این گزارش هم اکنون اجرای پروژه ها در بسیاری از شهرها آغاز شده که بخش عمده ای از آنها مربوط به پروژه مسکن ملی است که 400 هزار واحد در قالب طرح جهش فراوری مسکن به پروژه های نهضت ملی مسکن الحاق شده است. تعدادی از آنها به مرحله بهره برداری رسیده است بخشی از این واحدها در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت به پیشرفت چشم گیری رسیده است.

در همین رابطه حمید رضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر، 260 هزار متقاضی ثبت نام نموده اند که با آنالیز های صورت گرفته حدود 110 هزار نفر معرفی شده اند و از این تعداد هم برای 6هزار و200 واحد زمین در نظر گرفته نشده است و به محض تامین زمین عملیات اجرایی پروژه آغاز می گردد.

به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن از این تعداد عملیات اجرایی 89 هزار واحد مسکونی آغاز شده و بسیاری از این واحدها در مرحله آماده سازی و فونداسیون هستند.

او می گوید: حدود 500 واحد مسکونی در مرحله نازک کاری قرار گرفته است و تعداد زیادی از این واحدها هم در مرحله نهایی و بهره برداری قرار دارند.

سهرابی گفت: در شهر قم هم حدود 180 واحد مسکونی در آستانه بهره برداری هستند و در تعدادی از استان ها هم تعدادی از واحدها واگذار شده است.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری دولت اعلام نموده بود که در خاتمه نیمه اول سال 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف به بهره برداری می رساند اما در آخرین اظهار نظر ها اعلام شده که به زودی بخشی از پروژه های نهضت ملی مسکن که با همکاری بخش خصوصی ساخته شده به بهره برداری می رسد و هم اکنون دولت بیشتر برنامه خود را به اعطای زمین به متقاضیان متمرکز نموده تا افراد در قالب گروه های سه تا 4نفر به صورت تعاونی اقدام به ساخت نمایند.

به گفته مسئولان این حوزه، سرعت اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در گروی تکمیل آورده متقاضیان است و در صورت تکمیل آورده روند اجرای پروژه ها در بخش و شهرهای مختلف افزایش چشم گیری خواهد یافت.

پیش از این خلیل محبت خواه مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفته بود که اگر متقاضیان آورده خود را پرداخت نمایند سرعت اجرای پروژه ها افزایش خواهد یافت اما هنوز تعداد زیادی از متقاضیان آورده خود را پرداخت ننموده اند و تا به امروز هم به وسیله پیامک چندین بار به متقاضیانی که آورده خود را تکمیل ننموده اند اعلام نموده ایم و در صورت عدم پرداخت حذف خواهند شد.

براساس این گزارش سرعت اجرای پروژه ها در حال حاضر احتیاج به تأمین مالی دارد که بخش زیادی از آن به وسیله آورده متقاضیان تامین می گردد بنابراین برای تسریع در طرح نهضت ملی مسکن متقاضیان باید آورده های خود را تکمیل نمایند.

خبرنگاران مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2132

به "تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن منوط به آورده متقاضیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن منوط به آورده متقاضیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید