تاکید رهبران ناتو و اتحادیه اروپا بر اتحاد مقابل چین و روسیه

به گزارش گروه سرگرمی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و مقام های ارشد اتحادیه اروپا شامل اورسلا فون درلاین و شارل میشل بر تقویت مناسبات میان این نهاد و آمریکا تاکید کردند.

تاکید رهبران ناتو و اتحادیه اروپا بر اتحاد مقابل چین و روسیه

با ما سفر کنید و با هزینه تور به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سه مقام از رویکردهای جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا استقبال و گشایش فصل جدیدی در روابط ترانس آتلانتیک را تایید کردند.

استولتنبرگ در کنفرانس امنیتی مونیخ که نشست سالانه رهبران دنیا در حوزه سیاست امنیتی بین المللی است، گفت: ما باید دوباره اتحادمان را تقویت کنیم، اتحادی که نشات گرفته از قول ما برای دفاع از یکدیگر است.

دبیرکل ناتو با توصیف آن به عنوان یک فرصت تاریخی پس از اختلافات میان اروپا و آمریکای شمالی به بایدن و رهبران اروپایی تاکید نمود تا برای جلب دوباره اعتماد و تقویت دوباره اتحاد کوشش نمایند.

ینس استولتنبرگ تاکید نمود که این ائتلاف نظامی به گسترش مفهوم امنیت احتیاج دارد زیرا تغییرات اقلیمی و پاندمی کرونا اهمیت انعطاف پذیری را نشان داده اند. او گفت ائتلاف ناتو باید به وسیله کاهش آلایندگی عملیات های نظامی و وابستگی آنها به سوخت های فسیلی کاری برای تغییرات اقلیمی انجام دهد. او گفت: امنیت و آب و هوا دست در دست هم هستند.

دبیر کل ناتو گفت ما با چالش هایی عظیم نظیر قدرت دریافت چین، حملات پیچیده سایبری، رفتارهای بی ثبات نماینده روسیه روبرو هستیم.

او در بخشی از سخنانش که به صورت مجازی برای کنفرانس امنیتی مونیخ پخش می شد، گفت: در سال های اخیر شاهد بروز اختلاف هایی بین اروپا و آمریکا بودیم. پرسش های جدی درباره قدرت ائتلاف در ترانس آتلانتیک مطرح است. مناسبات ترانس آتلانتیک نیز دچار دودستگی شدید شده است. حالا فرصتی تاریخی فراهم شده است تا ائتلافی قوی بسازیم تا بار دیگر اعتماد را به دست بیاوریم و اتحادمان را تقویت کنیم تا اروپا و آمریکا در قالب ناتو با یکدیگر همکاری نمایند؛ ما با چالش های عظیمی روبرو هستیم ازجمله قدرت دریافت چین، حملات پیچیده سایبری، فناوری های فریب دهنده، تغییرات اقلیمی، رفتارهای بی ثبات نماینده روسیه و تهدید مستمر تروریسم. هیچ کشوری و هیچ قاره ای نمی تواند به تنهایی با این مسائل روبرو گردد.

وی در ادامه گفت: ما تعهد خود را به اتحاد ترانس آتلانتیک نه در حرف که در عمل نشان دادیم. به همین علت، تحت برنامه ناتو 2030 در کوشش هستیم برنامه ای بلندپروازانه برای آینده ناتو اجرا کنیم. ما باید مفهوم راهبردی ناتو را به روز کنیم تا مسیری مشترک در حرکت رو به جلو را ترسیم کنیم . ما باید رویکردمان را در مورد امنیت، گسترش بدهیم. دشمنان بالقوه ما از همه ابزارهایی که در اختیار دارند استفاده می نمایند اعم از ابزارهای نظامی، سیاسی و مالی تا نهادهای ما را به چالش بکشند، جوامع و امنیت ما را تضعیف نمایند.

دبیر کل ناتو توضیح داد: بی تردید، برای تامین امنیت به ارتشی قوی احتیاج داریم. اما در عین حال به جوامعی قوی احتیاجمند هستیم. درعین حال، ما باید برای حفظ فزونی خود در عرضه فناوری سرمایه گذاری کنیم و اطمینان حاصل کنیم که نیروهای مان قوی باقی بمانند و استانداردهایی اخلاقی درخصوص استفاده از فناورهای اخلال گرایانه جدید تدوین گردد. به تاثیرات امنیتی تغییرات اقلیمی نیز باید بپردازیم. معتقدم ناتو باید اهدافی استاندارد درخصوص نحوه کاهش آلایندگی کربنی مشخص کند و اینکه نیروهای نظامی برای تحقق این هدف چه نقشی می توانند ایفا نمایند.

وی گفت: چین و روسیه در کوشش هستند این قوانین را بازنویسی نمایند آن هم به گونه ای که به نفع خودشان باشد. قدرت دریافت چین، موضوعی اساسی برای جوامع ترانس آتلانتیک است. ناتو باید روابطش را با شرکای نزدیکش ازقبیل استرالیا و ژاپن تعمیق بخشد و مناسبات جدیدی در سراسر دنیا بوجود بیاورد. ما فقط با اقدامات هماهنگ می توانیم دیگران را ترغیب کنیم که براساس قوانین بازی نمایند. دفاع از نظم مبتنی بر قانون با دفاع از ارزشهای ما در داخل کشورهای مان آغاز می گردد.

اورسلا فون درلاین هم که ریاست کمیسیون اروپا را عهده دار است، از آمریکا دعوت کرد تا در مبارزه علیه تغییرات اقلیمی شریک اتحادیه اروپا باشد.

او ابراز امیدواری کرد که واشنگتن الگوی اتحادیه اروپا را دنبال کند و به آلایندگی صفر تا 2050 متعهد گردد. فون درلاین گفت: اطمینان دارم که یک تعهد مشترک ترانس آتلانتیک به آلایندگی صفر تا 2050 این امر را به یک معیار دنیای جدید تبدیل می نماید.

در همین حال شارل میشل، رئیس شورای اروپا اشاره نمود که میخواهند دوباره یک دنیا بهتر، منصفانه تر و سبزتر برای همگان ایجاد نمایند. او گفت، اتحادیه اروپا و آمریکا اکنون نفوذ عظیمتری برای ارتقای دموکراسی و حرکت دادن اقتصادهایمان رو به جلو دارند.

شارل میشل تاکید نمود: ما در کنار هم، برای دفاع از نظم بین المللی مبتنی بر قانون از حملات نظام های خودرای چه روسیه، چین یا ایران، قوی تر هستیم. ما همچنین در تضمین صلح و امنیت هم قوی تر هستیم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1472

به "تاکید رهبران ناتو و اتحادیه اروپا بر اتحاد مقابل چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رهبران ناتو و اتحادیه اروپا بر اتحاد مقابل چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید