امیری: کرونا مشارکت خانواده ها در امر تعلیم و تربیت فرزندان را جدی تر کرد

به گزارش گروه سرگرمی، معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه سنگ بنای توسعه و ترقی کشور از مدارس شروع می شود، گفت: شروع کرونا مشارکت خانواده ها در امر تعلیم و تربیت فرزندان را جدی تر کرد.

امیری: کرونا مشارکت خانواده ها در امر تعلیم و تربیت فرزندان را جدی تر کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز در آیین شروع سال تحصیلی 1400-1399، گفت: سال تحصیلی امسال را نسبت به سال های گذشته متفاوت شروع کرده ایم. سال تحصیلی امسال را در حالی شروع می کنیم که علاوه بر تحریم های ظالمانه که بر اقتصاد، معیشت و اشتغال کشور تاثیر گذاشت گریبانگیر کرونا هستیم که این دو در کنار هم مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: امسال پدیده ویروس کرونا دنیا را گرفته و تنها اختصاص به کشور ما ندارد و اساس این ویروس سبک زندگی بشر را تغییر داد بنابراین ناچاریم با آن کار بیاییم و زندگی و سبک زندگی را با شرایطی که الان در آن قرار داریم متناسب کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر این که کرونا هم اقتصاد، هم مسایل بهداشتی و هم سبک زندگی کشورها را تغییر داد گفت: کرونا تاثیر قابل توجهی را در نظام تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش کشور ایجاد کرد.

وی با بیان این که یکی از دغدغه ها مسوولین و خانواده ها این بود که با شرایط پیش آمده چه کار باید کرد و امر تعلیم و تربیت به چه نحوی باید ادامه پیدا کند افزود: در سالهای اخیر بویژه در هفت سال گذشته یکی از مهمترین دغدغه ها و سیاست های راهبردی رییس جمهور توسعه زیرساخت های دولت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی بود.

امیری یاد آور شد: البته استفاده از فضای مجازی که زیرساخت های آن در چند سال گذشته فراهم شده و امروز جایگزین خوبی در شرایط کرونایی برای تعلیم و تربیت شد به معنای تعطیل کردن مدارس نیست و نباید به افت کیفیت تحصیل و آموزش بیانجامد.

وی با بیان این که در بعد آموزش، شکل و شیوه جدیدی را تجربه می کنیم گفت: هیچ گاه نمی خواهیم منکر نقش مهم آموزش به صورت چهره به چهره و فواید حضوری شویم چرا که آموزش حضوری و مدرسه دارای کارکردهای زیادی است که یکی از مهمترین آن موضوع اجتماع پذیری دانش آموزان و استفاده مستقیم از روش، منش، اخلاق، رفتار و کردار معلمان است.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: سنگ بنای توسعه و ترقی کشور از مدارس شروع می شود چرا که بشر برای باروری و شکوفایی استعدادهای ذاتی اش نیاز به آموزش دارد.

وی با بیان این که رویکرد دولت رعایت عدالت آموزشی است گفت: رییس جمهوری همواره از وزیر آموزش و پرورش پیگیر مسایل آموزش و پرورش هستند و تاکید دارند نباید به خاطر شرایطی که به خاطر کرونا به وجود آمده دانش آموزی از آموزش و تربیت مورد غفلت قرار بگیرد.

امیری در ادامه به نقش و مشارکت خانواده ها در این شرایط کرونایی تاکید کرد و گفت: شروع کرونا مشارکت خانواده ها در امر تعلیم و تربیت فرزندان را جدی تر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1165

به "امیری: کرونا مشارکت خانواده ها در امر تعلیم و تربیت فرزندان را جدی تر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیری: کرونا مشارکت خانواده ها در امر تعلیم و تربیت فرزندان را جدی تر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید