با تزریق واکسن کرونا شاید زمستان آرامتری داشته باشیم

به گزارش گروه سرگرمی، شفیعی گفت:باید سریعا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنیم تا زنجیره انتقال بیماری قبل از آغاز فصل سرما قطع شود و زمستان آرامتری را بگذرانیم.

با تزریق واکسن کرونا شاید زمستان آرامتری داشته باشیم

به گزارش خبرنگار از ، شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا به گزارشی از فرایند شیوع بیماری در استان پرداخت و از سرعتگیری واکسیناسیون طی روز های آینده با ورود محموله تازه واکسن به استان خبر داد و گفت: 347 هزار نفر در استان دو دُز واکسن را دریافت کرده اند و بیش از این مقدار هم نوبت اول واکسن را تزریق کرده اند.

او به شدت موج پنجم بیماری و درگیری 100 درصدی تخت های بیمارستانی در نظر گرفته شده برای بیماران کووید19 اشاره کرد و گفت: 87 درصد جمعیت بالای 60 سال استان واکسینه شده اند و این امر به کاهش موارد ابتلا و فوت ناشی کرونا در این گروه سنی کمک زیادی کرده است.

شفیعی از کاهش میانگین سنی موارد بستری در استان به 46 تا 50 سال اشاره داشت و تاکید کرد: به رغم اینکه هیچ کدام از واکسن ها ایمنی 100 درصدی را ایجاد نمی کنند، اما تزریق واکسن در کاهش موارد بستری و مرگ و میر کرونا موثر بوده است.

او شرح داد: باید سریعا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنیم تا زنجیره انتقال بیماری قبل از آغاز فصل سرما قطع گردد و زمستان آرامتری را نسبت به قبل بگذرانیم.

بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان هم در این جلسه با اشاره به هجمه هایی که بعضا نسبت به واکسیناسیون ایجاد می گردد، گفت: به زبان علمی و تخصصی مباحث مرتبط با بیماری و واکسیناسیون باید به صورت مستمر و دقیق گفته شوند که مردم به سمت مباحث بعضا کذب در فضا های مجازی نفرایند.

او بیان داشت: کمیسیون دانش آموزی و دانشجویی زیر نظر شورای تامین استان برگزار می گردد و فضا های آموزشی ملزم می شوند که آمادگی کامل برای بازگشایی داشته باشند.

بصیری به نامه دستیار ارتباطات ریاست جمهوری در رابطه با شورای اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: براساس اهداف تعیین شده سیاست ها و وظایفی برای دستگاه ها در حوزه واکسیناسیون و مسائل معیشتی و اقتصادی نام شده است.

او گفت: شفافیت در اطلاعات رسانی، دقت در بیانات و تناقص نگفتن در این حوزه ها مورد تاکید است.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1748

به "با تزریق واکسن کرونا شاید زمستان آرامتری داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تزریق واکسن کرونا شاید زمستان آرامتری داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید