اختصاص بودجه 200 میلیارد تومانی به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، زیرساخت های آموزش مجازی را ارتقا داده ایم

به گزارش گروه سرگرمی، معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از اختصاص بودجه 200 میلیارد تومانی به دانشگاه در سال 1400 خبر داد.

اختصاص بودجه 200 میلیارد تومانی به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، زیرساخت های آموزش مجازی را ارتقا داده ایم

عبدالمجید شاد معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت وگو با خبرنگار درباره بودجه دانشگاه ها در دوران کرونا برای آموزش های مجازی اظهار کرد: دانشگاه هایی که در گذشته زیرساخت های کافی برای آموزش مجازی نداشتند در دوران کرونا با مسائل جدی از نظر مالی رو به رو شدند.

او اضافه کرد: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به علت اینکه از گذشته دارای مرکز آموزش های الکترونیکی بوده؛ بنابراین دارای زیرساخت و بستر مناسب مجازی است.

شاد با بیان اینکه جمع محدودی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تا قبل از کرونا به صورت مجازی آموزش می دیدند تاکید کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا که تمامی آموزش ها برای همه دانشجویان مجازی شد قاعدتا باید زیرساخت های الکترونیکی را توسعه می دادیم، هم اکنون اولویت دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از نظر هزینه ای و عملیات اجرایی در دفتر فنی و بخش فناوری دانشگاه که زیرمجموعه معاونت پژوهشی است، دارای مرکز فناوری اطلاعات و زیرساخت های آموزش مجازی سخت افزاری و نرم افزاری هستیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در طول یک سال و نیم گذشته فعالیت های گسترده ای برای ارتقای سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری انجام داده ایم و می توان گفت که بالاترین درصد تخصیص تجهیزات و تمهیدات خود را به همین بخش اختصاص داده ایم.

شاد بیان نمود: خاصیت کار این است که وقتی هزینه اولیه را انجام دادیم، می توانیم روی آن در آینده استفاده کنیم، حتی خیلی از دانشگاه های دنیا از گذشته تقویب زیرساخت های مجازی را انجام داده بودند، در صورتی که بیشتر دانشگاه های کشور در این زمینه عقب مانده بودند.

معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد: تقویت زیرساخت های آموزش مجازی باعث شد تا بتوانیم حتی بعد از دوران کرونا روابط بین المللی و کلاس های گسترده را حفظ کنیم؛ گفتنی است که اولویت اول ما از نظر بودجه ای و تمهیداتی و تجهیزاتی تقویت واحد های زیرساخت های مجازی بوده اند.

شاد درباره اختصاص بودجه مجلس به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در سال 1400 گفت: بودجه اختصاص یافته به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در سال 1400 شامل 200 میلیارد تومان است، منتهی تخصیصی که از طریق سازمان برنامه و بودجه و خزانه کل کشور صورت می گیرد دارای شرایط مختلفی است که خیلی از دانشگاه ها دچار آن می شوند؛ چرا که دارای مسائلی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اضافه کرد: مشکل اصلی بودجه 1400 به دانشگاه ها نوع تخصیص آن هاست، متاسفانه ما در ماه های مختلف تخصیص های متفاوتی داشته ایم و خیلی از دانشگاه ها در این زمینه دچار مسائل جدی شده اند که باید به آن ها رسیدگی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1762

به "اختصاص بودجه 200 میلیارد تومانی به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، زیرساخت های آموزش مجازی را ارتقا داده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بودجه 200 میلیارد تومانی به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، زیرساخت های آموزش مجازی را ارتقا داده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید