احیای راه ابریشم هدف برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و چین است

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران: رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: نمایشگاه گانسوی چین در قم، در ادامه احیای راه ابریشم و یک ماه زود تر از موعد اعلام شده برگزار گردید.

احیای راه ابریشم هدف برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و چین است

با ارزانترین تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

رضا سیار در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در قم، با اشاره به هدف سفر استاندار و بعضی از مسئولان استانی قم به استان گنسوی چین، اظهار کرد: در امتداد قرارداد خواهر خواندگی که بین استانداری قم و استانداری گنسو منعقد شده بود در نمایشگاهی در چین شرکت کردیم و توانمندی های قم در کنار 12 کشور آسیایی عرضه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید به مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه، اضافه کرد: این نمایشگاه در ادامه احیای راه ابریشم و یک ماه زود تر از موعد اعلام شده در قم برگزار گردید که بعضی از کشورهای دیگر نیز این نمایشگاه برگزار می گردد.

وی با اشاره به حوزه کشاورزی و احتیاجهای این حوزه در تعامل با طرف چینی، توضیح داد: 38 شرکت فعال در حوزه کشاورزی از مجموعه 100 شرکت حضور پیدا کردند و از چند پروژه نیز بازدید کردند، البته در حوزه کشاورزی احتیاج به واردات نیست، اما در زمینه صادرات محصولات گلخانه ای، پسته و انار نیز اعلام آمادگی کردیم که مراحل اولیه تفاهمنامه ها اجرا می گردد.

سیار با اشاره به پروژه های حوزه فاینانس، اعلام کرد: در این حوزه سه طرح را به طرف چینی ارائه کردیم که تا کنون آن ها فقط اطلاعات و آمار دریافت کردند که مهم ترین طرح بیابانزدایی، مبارزه با شوری آب و خاک و عملیات بهینه سازی آب را در نظر داریم و محل های مورد نظر را به افراد چینی نشان دادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی طرف قرارداد با طرف چینی نیست، اضافه کرد: سازمان های دولتی با چینی ها به طور مستقیم وارد مذاکره نمی شوند به جز در زمینه طرح های فاینانس، بنابراین ما از طرح های شرکت های خصوصی به خوبی حمایت می کنیم و آن ها را برای عملیاتی شدن حمایت می کنیم.

وی با اشاره محصولات و دستاوردهای عرضه شده در این نمایشگاه، توضیح داد: چینی ها در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه و افراد ایرانی هم پکیج های مورد نظر خود را ارائه کردند، البته باید در نظر داشت که این تعاملات سبب عقد قراردادهای خوب و ارتباطات مالی می گردد و باید از این فرصت استفاده کافی کرد.

سیار با اشاره به چین به عنوان رهبر مالی جهان، اعلام نمود: اجناس چینی در همه بازارهای جهان موجود است، بنابراین وجود این نمایشگاه و تعاملات موجود سبب می گردد که ما با توجه به توانمندی خوب تجاری معاملات خوبی را داشته باشیم.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 414

به "احیای راه ابریشم هدف برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای راه ابریشم هدف برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید