5 ویروس تنفسی که از مهر ماه شایع می گردد

به گزارش گروه سرگرمی، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید نمود: به تمامی بیماران کرونایی بهبود یافته توصیه می گردد که کماکان از ماسک استفاده نمایند و بالا بودن آنتی بادی نباید بهانه ای برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی بهبودیافتگان باشد.

5 ویروس تنفسی که از مهر ماه شایع می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، آرمین وزیریان با بیان اینکه حدود 5 ویروس تنفسی شایع از مهر ماه به بعد در جامعه آغاز به چرخش می نمایند که روش محافظت در برابر تمامی این ویروس ها استفاده از ماسک معمولی و شست و شوی مرتب دست هاست، گفت: به عبارت دیگر پوشش ماسک افراد را از ابتلا به انواع ویروس ها اعم از ویروس های سرماخوردگی ساده، کرونا ویروس های فصلی، کووید 19 و سایر ویروس های تنفسی ایمن می نماید.

این متخصص با بیان اینکه مهارت و سرعت تشخیص کرونا افزایش یافته، درباره علائم این بیماری شرح داد: علائم فعلی کرونا همان علائم گذشته است، با ضعف و بیحالی آغاز می گردد و مبتلایان در 50 درصد موارد تب دارند. در مواردی که فرد احساس می نماید نسبت به گذشته شرایطش تغییر نموده و بیمار شده است، شک ما نسبت به بیماری کرونا قوی می گردد.

دکتر وزیریان درباره اثر کرونا بر حافظه افراد، شرح داد: افراد مسن با هر بیماری ممکن است دچار فراموشی و تغییر شرایط ذهنی شوند، بیماری کرونا نیز ویروسی است که در همه جای بدن پخش می گردد و با توجه به شیوع تب در افراد مبتلا، ممکن است گاهی اوقات تغییر شرایط در حافظه افراد مسن مشاهده گردد. البته فعلا شواهدی درباره ایجاد آسیب های ماندگار بر روی حافظه بر اثر ابتلا به کرونا مشاهده نشده است.

وی درباره انتقال کووید 19 به وسیله رابطه جنسی، اظهار کرد: رابطه جنسی، روش معمول انتقال ویروس نیست و آنچه که شانس ابتلا به کرونا را در رابطه جنسی افزایش می دهد نزدیک شدن به یکدیگر است، زمانی می توان گفت رابطه جنسی یکی از راه های اصلی انتقال ویروس است، که ویروس به وسیله مایعات جنسی منتقل گردد.

این متخصص در انتها درباره انتقال ویروس کرونا به وسیله غذا شرح داد: موارد زیادی از انتقال ویروس کرونا به وسیله مواد غذایی به اثبات نرسیده است، روش اصلی که کماکان شواهد علمی بر روی آن متمرکز است، انتقال ویروس به وسیله مجاری تنفسی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1183

به "5 ویروس تنفسی که از مهر ماه شایع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ویروس تنفسی که از مهر ماه شایع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید