یازده ماده غذایی ضد درد و التهاب

به گزارش گروه سرگرمی، علاوه بر اینکه بسیاری از غذاها خوشمزه و خوش طعم هستند، بعلاوه می توانند به اسم شفابخش های مؤثری که در قالب رنگ های روشن مختلف می باشند، استفاده شوند. برترین شفا دهنده ها از مزه های عالی هم برخوردار هستند(البته این امر در خصوص داروهای تجویزی صدق نمی کند). بعلاوه غذاها اثرات جانبی ناخوشایندی که بسیاری از داروها به بار می آورند را ندارند.

یازده ماده غذایی ضد درد و التهاب

یازده ماده غذایی ضد درد و التهاب

نویسنده: نسرین تجدد

علاوه بر اینکه بسیاری از غذاها خوشمزه و خوش طعم هستند، بعلاوه می توانند به اسم شفابخش های مؤثری که در قالب رنگ های روشن مختلف می باشند، استفاده شوند. برترین شفا دهنده ها از مزه های عالی هم برخوردار هستند(البته این امر در خصوص داروهای تجویزی صدق نمی نماید). بعلاوه غذاها اثرات جانبی ناخوشایندی که بسیاری از داروها به بار می آورند را ندارند.

1-گیلاس

دکتر نیر مورالیدهارن دکترای رشته تولیدات طبیعی و شیمیایی از دانشگاه استان میشیگان دریافته است که عصاره گیلاس ترش در کاهش التهاب ده برابر مؤثرتر از آسپرین است. برای این منظور، روزی دو قاشق غذاخوری عصاره غلیظ شده کافی و مؤثر می باشد. البته مصرف عصاره گیلاس شیرین هم به همین منظور بی تأثیر نیست.

2- توت سیاه

3- تمشک

4- زغال اخته

5- توت فرنگی

مدتی بعد دکتر نیر، همان ترکیبات ضد درد را در توت سیاه، تمشک، زغال اخته و توت فرنگی یافت.

6-کرفس و دانه های کرفس

دکتر دوک جیمز نویسنده کتاب داروشناسی سبز بیشتر از 20 نوع از ترکیبات ضد التهاب را در کرفس و دانه های کرفس پیدا نموده است که از آن جمله ماده ای به نام آپیجنین(Apigenin) می باشد که عملکرد ضد التهابی قوی دارد. می توان دانه های کرفس را به انواع سوپ و خورش افزود و یا از آنها به اسم جایگزین در بسیاری از دستورالعمل های آشپزی استفاده نمود.

7-زنجبیل

زنجبیل سبب کاهش درد ناشی از پروستاگلاندین ها در بدن می گردد که در هندوستان به طور گسترده برای درمان درد و التهاب مورد استفاده قرار می گیرد. محققین هندی با مطالعه بر روی افرادی که از دردهای عضلانی رنج می بردند، به این نتیجه دست یافتند که مصرف زنجبیل سبب بهبود این افراد می گردد. دوز یا میزان پبیشنهادی زنجبیل بین 1000-500میلی گرم در روز می باشد. البته چنانچه از داروی خاصی استفاده می کنید، با پزشک خود در خصوص تداخل داروهای گیاهی مشورت نمایید.

8-زردچوبه

زردچوبه (ریشه عربی آن کورکوما می باشد) ادویه ای زرد رنگ است که معمولاً در پودر کاری هندی استفاده می گردد. طبق تحقیقات اجرا شده، اثر ضد التهابی آن بسیار بیشتر از داروهای استروئیدی در درمان التهابات حاد می باشد. عنصر یا عامل اصلی درمان، همان کورکومین است. بعلاوه تحقیقات نشان داده اند که کورکومین درد را به وسیله مکانیسم مشابه با داروهای بازدارنده متوقف می نماید.

9-ماهی های چرب و روغن ماهی

بسیاری از ماهی های چرب مثل سالمون، مکرل و هرینگ دارای اسیدهای چرب با ارزش امگا-3 می باشند. امگا-3 در بدن به مواد هورمون مانندی تبدیل می گردد که به کاهش درد یاری می نمایند، بنابر اظهارات دکتر آلفرد داستین برگ، متخصص روماتیسم در انستیتو ملی سلامت، روغن ماهی عاملی ضد التهاب است که به وسیله سرکوب نمودن سایتوکین های رها شده، مستقیماً بر روی سیستم ایمنی عمل می نماید. این مواد به اسم تخریب نماینده مفاصل شناخته شده اند. بسیاری از مطالعات دیگر هم نشان داده اند که خوردن میزان میانه ماهی یا روغن ماهی سبب کاهش درد و التهاب(به خصوص در افرادی که از آرتریت رنج می برند) می گردد.

10-دانه و روغن کتان

دانه های زمینی تازه کتان و روغن فشرده سرد شده آن، شامل میزان فراوانی از اسیدهای چرب شناخته شده مثل امگا-3 می باشند. با روغن کتان غذا نپزید، چرا که به بدترین شکل عمل می نماید و اثرات تحریکی بر بافت های بدن دارد و سبب درد می گردد.

11-گردو و روغن گردو

گردو و روغن گردو هم شامل اسید چرب امگا-3 می باشند که ضد درد و التهاب است.

بنابر مطالب گفته شده، غذاها واقعاً برترین درمان برای درد هستند.

منبع:نشریه ی دنیای تغذیه، شماره 99

منبع: راسخون
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1778

به "یازده ماده غذایی ضد درد و التهاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یازده ماده غذایی ضد درد و التهاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید