گوترش: تعطیلی مدارس، دنیا را با فاجعه نسلی روبه رو نموده است

به گزارش گروه سرگرمی، دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه دنیا با تعطیلی مدارس با فاجعه نسلی روبه رو است توصیه کرد مدارس در صورتی باز شوند که ویروس کرونا تحت کنترل قرار بگیرد.

گوترش: تعطیلی مدارس، دنیا را با فاجعه نسلی روبه رو نموده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه درباره تعطیلی مدارس در سرتاسر دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

به نوشته وبگاه روزنامه دیلی صباح، گوترش در صحبت های خود ضمن تأکید بر این موضوع که باز گشت بی خطر و امن دانش آموزان به کلاس ها باید اولویت اصلی کشور ها باشد، گفت دنیا هم اکنون به دلیل تعطیلی مدارس با فاجعه نسلی روبرو است.

دبیر کل سازمان ملل گفت: از اواسط ماه ژوئیه به بعد مدارس در حدود 160 کشور بسته شده اند که بیش از یک میلیارد دانش آموز را شامل شده است، این در حالی است که حدود 40 میلیون کودک، دوران پیش دبستانی را از دست داده اند.

وی در ادامه اضافه نمود: این تعداد به بیش از 250 میلیون کودکی که پیش از این بیماری همه گیری به مدرسه نمی رفتند اضافه نموده شد و تنها یک چهارم دانش آموزان دوره متوسطه در کشورهای در حال توسعه، تنها مهارت های پایه دارند.

گوترش گفت: اکنون ما با یک فاجعه نسلی روبه رو هستیم که می تواند ظرفیت های بی شمار بشر را هدر دهد، چندین دهه پیشرفت را تضعیف کند و نابرابری های شدیدتر را تشدید کند.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه از بر پایی یک پویش جدید به نام آینده ما را نجات دهید خبر داد.

وی در ادامه اضافه نمود: تصمیماتی که اکنون دولت ها و متحدان آنان اتخاذ می نمایند، تأثیر مداومی بر صدها میلیون نفر از جوانان و بر چشم انداز توسعه کشورها در دهه های آینده خواهد گذاشت.

گوترش خواهان بازگشایی مدارس تنها پس از کنترل ویروس کرونا شد.

توصیه های دبیر کل سازمان ملل در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با وجود مخالفت بعضی معلمان و والدین در بسیاری از مناطق این کشور خواهان بر گزاری کلاس ها به صورت حضوری است.

به همین دلیل روز گذشته گروهی از معلمان آمریکایی در بعضی ایالت ها به تصمیم بعضی فرمانداران خود به منظور باز گشایی مدارس اعتراض کردند.

ترامپ نیز بدون توجه به این اعتراضات ساعاتی پیش در پیامی توئیتری نوشت: مدارس را باز کنید!!!

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1117

به "گوترش: تعطیلی مدارس، دنیا را با فاجعه نسلی روبه رو نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: تعطیلی مدارس، دنیا را با فاجعه نسلی روبه رو نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید