کندوان در روز طبیعت بسته است

به گزارش گروه سرگرمی، فرماندار شهرستان اسکو خاطرنشان کرد: کندوان در روز طبیعت به روی گردشگران بسته است.

کندوان در روز طبیعت بسته است

فرماندار شهرستان اسکو اعلام نمود: کندوان در روز طبیعت به روی گردشگران بسته است.

به گزارش خبرنگاران اذربایجان شرقی ،بابک رضی منش اظهار کرد: با مصوبه ستاد استانی و ستاد شهرستانی کرونا برای جلوگیری از تجمع های انسانی، پارک ها و تفرجگاه های اسکو در شهرها و روستاهای گردشگری این شهرستان طی روز 13 فروردین مصادف با روز طبیعت تعطیل است و شهرداران شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی و دهیاران روستاها برابر مقرارت اقدامات لازم را با همکاری عوامل انتظامی انجام می دهند.

وی با اشاره به قرار داشتن این شهرستان در شرایط زرد کرونایی و همچنین افزایش مبتلایان به کرونای انگلیسی، گفت: شرایط شهرستان به شدت شکننده است و با کوچکترین غفلت و سهل انگاری و تدوام حضور گردشگران، شاهد افزایش میزان مبتلایان و تغییر شرایط به رنگ نارنجی خواهیم بود.

فرماندار و رییس ستاد کرونای اسکو با اشاره به این نکته که آمار بیماران سرپایی شهرستان در حال افزایش است، بیان نمود: تعداد مبتلایان به 2 هزار و 856 نفر و فوتی ها به 146 مورد رسیده و در حال حاضر پنج نفر در بیمارستان اسکو بستری هستند.

به گفته وی متاسفانه طی 2 روز گذشته تعداد 10 نفر به مبتلایان کرونای انگلیسی اضافه شده و تعداد مبتلایان به این ویروس در این شهرستان به 34 نفر رسیده است.

رضی منش همچنین یادآور شد: با توجه به شرایط کرونایی روستاهای واقع در مسیرهای گردشگری شهرستان و ممنوعیت اتراق در فضاهای سبز و تفرجگاه ها، روستای توریستی و تاریخی کندوان در روز طبیعت به روی مسافران نوروزی و گردشگران بسته خواهد بود.

روستای کندوان با قرار دریافت در فاصله 60 کیلومتری تبریز و 18 کیلومتری شهر اسکو دارای 151 خانوار و 450 نفر جمعیت است که به کار کشاورزی و دامداری و صنایع دستی اشتغال دارند.

این روستا که در 15 اردیبهشت 1376 با شماره 1857 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید، به عنوان یکی از عجایب گردشگری ایران و با آب و هوای دلپذیر، جزو آثاری است که پرونده آن از چند سال گذشته در نوبت ارسال برای ثبت دنیای قرار گرفته است.

روستای صخره ای کندوان با قدمت بیش از هفت هزار سال در میان دره ای باصفا و کنار رودخانه پرآبی به همین نام واقع شده و ظرفیت های فراوانی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی دارد؛ این مکان جزو یکی از سه روستای شگفت انگیز دنیا است که فقط 2 نمونه از آن در آمریکای شمالی و کاپادوکیای ترکیه وجود دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1533

به "کندوان در روز طبیعت بسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کندوان در روز طبیعت بسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید