کمیسیون اروپایی: کرونا بحرانی استثنائی بوده و پاسخی استثنائی می خواهد

به گزارش گروه سرگرمی، معاون رئیس کمیسیون اروپایی کرونا را بحرانی استثنائی نامید که غلبه بر آن به واکنش استثنائی و شگفت آوری از طرف این اتحادیه احتیاج دارد.

کمیسیون اروپایی: کرونا بحرانی استثنائی بوده و پاسخی استثنائی می خواهد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، امروز آدینه سران 27 عضو اتحادیه اروپا در یک کنفرانس ویدئویی برای اولین بار درباره یک برنامه یاریی 750 میلیارد یورویی که اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی برای اقتصاد این اتحادیه بعد از بحران کرونا ارائه داده است بحث و گفتگو می نمایند.

هم زمان قرار است درباره بودجه هفت سال آینده اتحادیه اروپا به مبلغ حدود 1و1 تریلون یورو تصمیم گیری گردد چرا که بودجه جاری در انتها سال منقضی می گردد.

در این باره اختلاف نظرهای زیادی در اتحادیه اروپا وجود دارد. کشورهای هلند، سوئد، دانمارک و اتریش کاملا مخالف بسته یاری های مالی اتحادیه اروپا برای حمایت از اقتصاد کشورهای بحران زده کرونایی هستند. کشورهای جنوب اتحادیه اروپا در مقابل خواستار دریافت بدون پیش شرط چنین یاری مالی از بروکسل هستند.

در این اوضاع اتحادیه اروپا تحت فشار زمان واقع شده است و بودجه و بسته بازسازی دوباره اتحادیه اروپا باید حتی الامکان در تابستان مورد توافق قرار گیرد تا کشورهای عضو این اتحادیه زمان لازم برای تصویب آن را داشته باشند. بنابراین احتمالا در اواسط و یا اواخر جولای نشست دیگری برگزار خواهد شد که در آن سران کشورهای اروپایی برای اولین بار از آغاز بحران کرونا دوباره حضوری با هم ملاقات خواهند کرد.

والدیس دومبرووسکیس، معاون مالی کمیسیون اروپایی در مصاحبهیی با هفته نامه اشپیگل تاکید نمود که برنامه بازسازی ما تنها به عنوان پاسخی به بحران کرونا در نظر گرفته شده و محدود به حدود 4 سال است. این وام ها باید پس از آن بازپرداخت گردد. به این ترتیب اتحادیه اروپا بدهی دائمی نخواهد داشت.

این مقام اروپایی تاکید نمود که ما ایده کاملا واضحی در این باره داریم که این پول چگونه باید خرج گردد. هدف این است که سرمایه گذاری ها و اصلاحات در کشورهای عضو این اتحادیه بر اساس برنامه های توسعه که خود این کشورها تنظیم می نمایند تامین مالی گردد. با این وجود کشورهای دریافت نماینده این وام ها نمی توانند به سادگی آنچه را که می خواهند انجام دهند و باید همراه با اروپا پیش فرایند و تصمیمات آن ها باید همچنین با اهداف اتحادیه اروپا درباره حمایت از آب و هوا و دیجیتالی شدن منطبق باشد.

وی اضافه کرد: ما نمی خواهیم به آن جایی که قبل از بحران بودیم باز گردیم، بلکه می خواهیم از این فرصت برای برداشتن گامی در جهت آینده استفاده کنیم.

این مقام اروپایی در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد که کمیسیون اروپایی این مسئله را مورد ارزیابی قرار می دهد که آیا تصمیمات کشورهای وام گیرنده با اولویت های اتحادیه اروپا تطابق دارد.

معاون رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: بحران کرونا یک شوک جدی بود که به صورت جدی به همه کشورهای عضو این اتحادیه وارد شد. وی بهبود اوضاع مالی کشورهای ضعیف در اروپا را همچنین به نفع کشورهای قدرتمند این اتحادیه دانست.

والدیس دومبرووسکیس، در بخش انتها این مصاحبه در عین حال توافق درباره بودجه چند ساله اتحادیه اروپا را سخت دانسته و گفت: اما در نهایت اروپا همیشه توانسته این کار را انجام دهد. حالا شرایط با توجه به مسئله برگزیت و بحران کرونا سختتر است. اما تا به حال هیچ یک از اعضای اتحادیه اروپا منطق اساسی ایده ما را زیر سوال نبرده اند. کرونا بحرانی استثنائی است و به پاسخی شگفت آور و استثنائی احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1047

به "کمیسیون اروپایی: کرونا بحرانی استثنائی بوده و پاسخی استثنائی می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپایی: کرونا بحرانی استثنائی بوده و پاسخی استثنائی می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید