تور اروپا: کاهش شدید قیمت نفت خام و سقوط بورس های اروپایی

به گزارش گروه سرگرمی، در پی اعلام شیوع سویه نو ویروس کرونا، بورس های اروپایی با سقوط شدید روبرو شدند.

تور اروپا: کاهش شدید قیمت نفت خام و سقوط بورس های اروپایی

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قیمت نفت روز آدینه با کاهش شدید 10 دلار به ازای هر بشکه روبرو شد. این بیشترین اندازه کاهش قیمت نفت خام از آوریل 2020 تا کنون است. کاهش شدید قیمت نفت در پی به وجود آمدن سویه تازهی از ویروس کرونا است که سرمایه گذاران را به وحشت انداخته است.

به علت ترس از اینکه سویه تازه ویروس، رشد مالی و تقاضا برای نفت را کاهش دهد، این کالا به همراه بازار های جهانی سهام سقوط کردند. نفت خام برنت با 11 دلار کاهش به قیمت 72 دلار و 72 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 10 دلار و 24 سنت کاهش، به 68 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید.

سهام اروپا نیز در بحبوحه فروش گسترده، روز آدینه سقوط کرد. شاخص STOXX 600 در بدترین حالت خود از ژوئن سال گذشته، 3.7 درصد افت پیدا کرد.

به گفته وزیر بهداشت آفریقای جنوبی، سازمان جهانی بهداشت نوع تازه ویروس را Omicron نامیده و آن را نگران کننده توصیف نموده است. هنوز اطلاعات زیادی در مورد این سویه تازه در دسترس نیست، اما طبق اعلام لوتار ویلر، رئیس موسسه روبرت کخ آلمان این سویه تازه قابلیت خنثی کردن آنتی بادی ها را دارد.

به گفته موسسه ملی بیماری های واگیر آفریقای جنوبی، تا به امروز 22 مورد مثبت از این سویه ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

آمریکا، کانادا، انگلیس، گواتمالا و چند کشور اروپایی سفر از جنوب آفریقا را محدود نموده اند. سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در مورد این ویروس گفته است هفته ها تحقیق ضروری است تا تعیین گردد نحوه توسعه ویروس به چه صورت خواهد بود و چه تاثیری بر درمان و واکسیناسون دارد.

از شروع همه گیری ویروس کرونا، آفریقای جنوبی حدود 2.95 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 را ثبت نموده است که از این تعداد 89657 مورد جان باخته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1884

به "تور اروپا: کاهش شدید قیمت نفت خام و سقوط بورس های اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: کاهش شدید قیمت نفت خام و سقوط بورس های اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید