پیروزی شیرین ایران برابر بحرین، زوج طلایی طلسم نبردن را شکست

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ملاقات برگشت تیم های ملی فوتبال ایران و بحرین با تصمیم مغرضانه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دومین بار در منامه برگزار گردید که این ملاقات با رجحان 3 بر صفر ایران به خاتمه رسید. سردار آزمون 54 و 61 و مهدی طارمی 79 برای ایران گل زدند.

پیروزی شیرین ایران برابر بحرین، زوج طلایی طلسم نبردن را شکست

در این بازی که شامگاه امروز دوشنبه و از ساعت 21 به وقت تهران آغاز شد تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی (46 سامان قدوس)، مهدی طارمی، وحید امیری (66 سعید عزت اللهی)، محمد حسین کنعانی زادگان (83 مرتضی پورعلی گنجی)، احمد نورالهی، علی قلی زاده (83 مهدی قایدی) و سردار آزمون (73 مهدی ترابی) به میدان رفت.

ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین

دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که سه امتیاز این ملاقات می تواند شانس صعود تیم برنده را تا حدود زیادی بالا ببرد. البته این اهمیت برای تیم ملی ایران که سه امتیاز از حریفش کمتر داشت دو چندان است.

به همین دلیل ملی پوشان کشورمان بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه 10 تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفتند اما ضربه سر مهدی طارمی را دروازه بان بحرین به آرامی در اختیار گرفت. چند دقیقه بعد باز هم ایران می توانست به گل دست پیدا کند اما بازهم دروازه بان حریف اجازه این کار را نداد.

در بیست دقیقه ابتدایی این ملاقات، فزونی با تیم ملی ایران بود. هر چند بحرین هم در چند موقعیت تا نزدیکی دروازه بیرانوند پیش رفت اما نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه ایران ایجاد کند.

در دقیقه 30 این ملاقات وحید امیری پاس زیبایی را در عمق برای مهدی طارمی ارسال کرد که ضربه این بازیکن را دروازه بان حریف گرفت. در دقیقه 31 مدافع حریف روی طارمی مرتکب خطا شد که یک کارت زرد برای بازیکن بحرین داشت و ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که توپ ایستگاهی طارمی به خط دفاعی بحرین برخورد کرد.

وحید امیری یکی از برترین بازیکنان ایران که روی دو گل تاثیرگذار بود

در دقیقه 40 بحرینی ها در یکی از معدود موقعیت هایی که داشتند تا آستانه باز کردن دروازه بیرانوند پیش رفتند اما بازیکن حریف درون محوطه شش قدم تعادلش را از دست داد و نتوانست ضربه دقیقی به توپ بزند و بیرانوند توپ را مهار کرد.

در دقیقه 45 این ملاقات کنعانی زادگان که قصد داشت توپ را با تکلی بلند از زیرپای بازیکن حریف دور کند مرتکب خطا شد و از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

آغاز نیمه دوم با حملات تاثیرگذارتر ایران همراه بود چرا که سامان قدوس به جای محمدی وارد زمین شد تا در مرکز زمین یاری حال هافبک ها برای طراحی حملات باشد. این تدبیر کادر فنی خیلی زود جواب داد و تیم ملی ایران در دقیقه 54 روی حرکت وحید امیری و پاس او به طارمی پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که پاس طارمی برای سردار را شماره 20 ایران به گل اول تبدیل کرد.

سردار آزمون با زدن دو گل یکی از برترین های ایران بود

در ادامه ایران فشار حملات را روی دروازه حریف حفظ کرد و همین امر سبب شد در دقیقه 61 به گل دوم برسد. در این صحنه هم مهدی طارمی پاس در عمقی را برای سردار آزمون ارسال کرد که این بازیکن گل دوم را به ثمر رساند.

پس از این گل وحید امیر به علت مصدومیت جایش را به سعید عزت اللهی داد تا کمربند میانی ایران در فاز دفاعی محکم تر گردد. از دقیقه 70 به بعد ایران تا حدودی به لاک دفاعی رفت و این بحرین بود که سعی داشت به گل برسد.

با وجود اینکه بحرین کوشش می کرد خود را به دروازه ایران نزدیک کند اما این شاگردان اسکوچیچ بودند که در ضد حملات خطرناک ظاهراً شدند و به حریف اجازه ندادند به محوطه جریمه نزدیک شوند.

در دقیقه 79 این ملاقات مهدی ترابی که نیمه دوم به زمین آمده بود روی توپ تاثیرگذار ظاهر شد تا احمد نورالهی توپ را برای طارمی ارسال کند و او با ستون کردن بدنش مقابل مدافع بحرین به دروازه نزدیک گردد و با ضربه ای دقیق سومین گل ایران را وارد دروازه میزبان کند.

مهدی طارمی با دو پاس گل و یک گل از برترین های تیم ملی ایران بود

در دقیقه 82 ایران می توانست به گل چهارم دست پیدا کند اما ضربه سر سعید عزت الهی که روی ارسال علی قلی زاده به دست آمده بود از کنار دروازه به بیرون رفت تا یک موقعیت عالی برای گلزنی از دست برود.

در دقیقه 88 مهدی قایدی که اواخر بازی به میدان آمده بود می توانست گل چهارم را برای تیم ملی ایران به ثمر برساند که ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه بحرینی ها کوشش زیادی کردند تا بتوانند یکی از گل های خورده را جبران نمایند اما دفاع خوب و کم اشتباه ایران اجازه این کار را نداد تا شاگردان اسکوچیچ دومین فینال حساس برای گرفتن 12 امتیاز از چهار بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند.

تیم ملی ایران با این پیروزی 12 امتیازی شد و در کنار بحرین که همین تعداد امتیاز را کسب نموده است باید در دو ملاقات به جای مانده به مصاف کامبوج و عراق برود تا تکلیفش برای صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی معین گردد. در این گروه تیم ملی عراق با 14 امتیاز صدرنشین است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1685

به "پیروزی شیرین ایران برابر بحرین، زوج طلایی طلسم نبردن را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی شیرین ایران برابر بحرین، زوج طلایی طلسم نبردن را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید