باقرزاده: شمشیربازان باید اردو داشته باشند اما ریسک آن را نداریم

به گزارش گروه سرگرمی، فضل الله باقرزاده در تبادل نظر با خبرنگاران با یادآوری اینکه قرار بود اردوی تیم های ملی شمشیربازی در دو اسلحه اپه و فلوره از هفته دوم آبان ماه شروع گردد، گفت: برای معین محل برگزاری اردو رایزنی هایی با استان های یزد، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان غربی، اردبیل و مرکزی داشتیم تا بتوانیم با توجه به شرایط کرونا و پروتکل هایی که ملزم به رعایت شان هستیم، مطمئن ترین محل را برای اردو انتخاب کنیم.

باقرزاده: شمشیربازان باید اردو داشته باشند اما ریسک آن را نداریم

وی توضیح داد: پروتکل های بهداشتی برای شمشیربازی خیلی سختگیرانه است که لزوم دریافت تست PCR و حضور در قرنطینه بخشی از آن به حساب می آید. با این حال مبنا را بر این قرار داده بودیم که حتماً اردوی خود را از هفته آینده شروع کنیم اما موج سوم کرونا و آمار بالایی که تعداد مبتلایان دارند، برای مان چاره ای نگذاشت جز لغو برنامه ریزی های صورت گرفته.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص زمان جدید پیش بینی شده برای برگزاری اردوی تمرینی ملی پوشان این رشته اظهار داشت: هیچ چیز معین نیست. باید ببینیم کرونا چه شرایطی را برای مان رقم می زند تا بر اساس آن اقدام به برنامه ریزی کنیم. باید تا خاتمه سال اردو داشته باشیم اما نمی دانیم کجا و چه زمانی! کرونا دست مان را بَد در پوست گردو گذاشته است. به محض بهبود شرایط فعلی و نزدیک تر شدن به شرایط عادی برای اردوها برنامه ریزی می کنیم.

باقرزاده با تاکید بر اینکه ملی پوشان شمشیربازی در اسلحه های مختلف پیگیر تمرینات شان هستند، توضیح داد: درست است که تا خاتمه سال 2020 میلادی هیچ رویدادی در آسیا و دنیا برگزار نمی گردد اما طبق اعلام فدراسیون دنیای در فاصله زمانی 20 فروردین ماه تا 10 اردیبهشت ماه رقابت های زون قاره ای که یک از مرحله از توزیع سهمیه های المپیک هستند، برگزار خواهند شد. ایران هم از جمله شرکت نمایندگان در مسابقات زون آسیاست. بنابراین باید تا خاتمه سال اردوهایی داشته باشیم که آمادگی لازم برای اعزام را به دست بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه ایران 5 نماینده در مسابقات شمشیربازی زون آسیا خواهد داشت، تاکید نمود: در هر یک از اسلحه های سابر بانوان، اپه مردان و بانوان و فلوره مردان و بانوان یک نماینده اعزامی خواهیم داشت. در سابر مردان هیچ نماینده ای اعزام نمی گردد چراکه سهمیه تیمی این اسلحه برای المپیک به دست آمده است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی اظهار داشت: اینکه چه نفراتی به زون آسیا اعزام می شوند، معین نیست. شمشیربازان اعزامی با برگزاری مسابقات انتخابی معین خواهند شد. به خاطر ماه ها دوری از تمرین و مسابقات باید این رقابت ها را خیلی نفسگیرانه برگزار کنیم. همین موضوع هم دلیل دیگری بر عزم جدی فدراسیون برای برگزاری اردوهای آماده سازی است.

وی اضافه کرد: مجوز لازم برای شروع به کار برنامه های شمشیربازی خیلی دیر صادر شد. اگر این مجوز را مثلاً دو ماه پیش که شرایط کلی کرونا در کشور بهتر بود، دریافت می کردیم حتماً اردوهای خود را شروع می کردیم اما الان شرایط اصلاً خوب نیست. برگزاری اردو و تمرین متمرکز در این شرایط ریسک بالایی می خواهد که ما نداریم. به محض دور شدن از شرایط فوق قرمز فعلی و عادی تر شدن شرایط برای این مهم اقدام می کنیم اما واقعاً معین نیست چه زمانی.

باقرزاده گفت: زمانیکه شرایط برای اردوی متمرکز مهیا شد قطعاً اردوی تیم ملی اسلحه سابر را هم برگزار می کنیم. در حال حاضر مجتبی عابدینی و علی پاکدامن در آموزشگاه ملی المپیک و محمد رهبری و محمد فتوحی در شهرستان های خود پیگیر تمرینات شان هستند. سرمربی تیم ملی (پیمان فخری) هم نظارت لازم را بر فرایند کارهای شان دارد اما منتظر اولین فرصت هستیم تا این شمشیربازان بتوانند کنار یکدیگر تمرینات شان را دنبال نمایند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خاتمه از اقدام این فدراسیون برای یاری به شرایط معیشتی اهالی این رشته در دوره کرونا گفت و یادآور شد: از دو ماه پیش در قالب بسته حمایتی یاری اقتصادی به ملی پوشان فلوره و اپه (مردان و بانوان) و سابر (بانوان) داریم. 20 مربی فعال در شهرستان ها هم شامل این یاری می شوند. در مجموع بسته حمایتی فدراسیون شامل 40 نفر می گردد. در قالب این بسته ماهیانه 500 هزار تومان به افراد تعلق می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1262

به "باقرزاده: شمشیربازان باید اردو داشته باشند اما ریسک آن را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقرزاده: شمشیربازان باید اردو داشته باشند اما ریسک آن را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید