ونزوئلا: ترامپ به دنبال نابودی سه کشور آمریکای لاتین است

به گزارش گروه سرگرمی، وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام نمود یکی از اهداف انتخاباتی ترامپ ویران کردن ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه بود.

ونزوئلا: ترامپ به دنبال نابودی سه کشور آمریکای لاتین است

به گزارش به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا اظهار داشت یکی از اهداف انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ویران کردن ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه بود.

خورخه آریزا در نشستی خبری در نیویورک اضافه نمود: ما با بسیاری از کشورهایی که از تحریم های مالی آمریکا رنج برده اند از جمله چین، کوبا، روسیه و نیز بعضی کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین رایزنی کردیم. هر یک از این کشورها برای عبور از تحریم ها، تجربیاتی دارند. به عنوان مثال کوبا بیش از پنجاه سال است که در این زمینه تجربه دارد. ایران هم دهها سال تجربه دارد.

وی خاطر نشان کرد: ملت ما از تحریم ها رنج می برد. این تحریم ها پیامدهای بسیار وخیم اجتماعی بر جای گذاشته است. آنها می گویند نظام سوسیالیست بولیواری که آموزش، پزشکی، غذا و فرهنگ را به طور رایگان در اختیار مردم قرار می دهد، شکست خورده است. آنها به این خط مشی مالی حمله می نمایند. اما این الگویی است که ما از آن پیروی می کنیم و باقی خواهد ماند و پس از انتها مرحله مقاومت، ابتکار عمل را در حمله در دست خواهیم گرفت.

از سوی دیگر، دهها نفر از فعالان هوادار نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از دو هفته پیش در برابر سفارت این کشور در واشنگتن تحصن نموده اند. شرکت نمایندگان در این تحصن، واگذاری ساختمان سفارت ونزوئلا به هواداران خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را محکوم کردند.

تحصن نمایندگان با سردادن شعارهایی از دولت آمریکا می خواهند به دخالت در امور داخلی ونزوئلا انتها دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 135

به "ونزوئلا: ترامپ به دنبال نابودی سه کشور آمریکای لاتین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا: ترامپ به دنبال نابودی سه کشور آمریکای لاتین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید