مکمل های آمینو اسید چه مزایایی دارند؟

به گزارش گروه سرگرمی، ورزشکاران به این موضوع واقف هستند که بین مکمل ها، پروتئین حرف اول را می زند و برای تقویت عضلات مهم تر از مواد دیگر است. پروتئین ها از واحدهایی به نام اسیدهای آمینه تشکیل شده اند.

مکمل های آمینو اسید چه مزایایی دارند؟

مساله ای که یکی از دغدغه های اصلی ورزشکاران محسوب می گردد، تامین سه اسید آمینه، لوسین، ایزولوسین و والین با خرید آمینو از یک داروخانه آنلاین است. این آمینواسیدها جزو دسته آمینواسیدهای شاخه دار هستند و (BCAA) نامیده می شوند.

همان طور که از نام این آمینو اسیدها پیدا است، این گروه دارای اشکال خاصی هستند. این اشکال به BCAA ویژگی های منحصر به فردی می بخشد و آن ها را از سایر اسیدهای آمینه متمایز می نماید. در ادامه با هم به آنالیز این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

خرید آمینو

دوز متعادل و کارآمد

همان طور که در ابتدا گفته شد، پروتئین آب پنیر هم به شکل طبیعی حاوی BCAA است. پس چرا برای ساخت عضله و در کنار ورزش باید از انواع مکمل آمینو اسید استفاده کرد؟

حتی پروتئین هایی که به شکل طبیعی در لبنیات یافت می شوند، فقط حاوی اندازه مشخصی از BCAA هستند که با تمام آمینواسیدهای دیگر هم مخلوط شده اند و برای جذب شدن باید آمینواسیدهای دیگر رقابت نمایند. برای استفاده کامل و مفید بدن از BCAA، به یک مکمل آمینو اسید اختصاصی مانند Klean BCAA احتیاج داریم.

رشد عضلانی بیشتر

علت اصلی روی آوردن مردم به یک مکمل آمینو اسید تسریع فرآیند رشد عضلات در طی ورزش است. مثلا لوسین باعث تنظیم و بهبود عملکرد سلول ها در فراوری پروتئین عضلات پس از ورزش می گردد.

با تحریک و فشار ناشی از تمرین و تحریک سلول هاب ماهیچه به وسیله لوسین برای ساخت پروتئین، عضلات شما همه چیزهایی را که برای رشد لازم دارند، در اختیار دارند و برای تمرین بعدی آماده می شوند.

افزایش استقامت

استفاده از آمینو اسیدها باعث تغییر نحوه استفاده بدن از منابع اولیه سوخت، یعنی کربوهیدرات و چربی می گردد.

بسیاری از ورزشکاران به ویژه کسانی که در مدت زمان کم به اندازه بسیار زیادی انرژی احتیاج دارند مثل ورزش دو که پیروزی کاملا به سرعت ورزشکار بستگی دارد، کاهش اندازه سوخت بدن گلیکوژن یک مشکل اساسی است و منجر به فرسودگی بدن و افت شدید عملکرد ورزشکار می گردد.

جالب است بدانید در سال 2011، هفت مرد داوطلب شدند تا در آزمایشی شرکت نمایند که برای از بین بردن همه ذخیره گلیکوژن آن ها طراحی شده بود. به یک گروه BCAA و به گروه دیگر پروتئین شکسته شده داده شد.

در گروه اول از ذخایر گلیکوژن در گروه BCAA به خوبی محافظت شده است به طوری در زمان یکسان، در بدن افراد گروه اول ذخیره گلیکوژن حدودا 17.2 درصد بیشتر از گروه دوم باقی ماند.

خرید BCAA

چربی سوزی بیشتر

به نظر شما BCAA چگونه از گلیکوژن ورزشکاران گروه اول محافظت کرد؟ در واقع بدن در ازای سوزاندن چربی های بدن از ذخایر گلیکوژن حفاظت می نماید.

بنابراین برای کسانی که سعی می نمایند اندازهی از چربی بدن خود را از دست بدهند یا ورزشکارانی که با رژیم کم کربوهیدرات تمرین می نمایند، BCAA به بدن یاری می نماید تا به جای از بین بردن ذخایر گلیکوژن که بسیار مهم هستند، چربی های ذخیره شده زیر پوست، به اسم سوخت مصرف گردد.

کاهش خستگی

با توجه به مزایایی که در خصوص آمینواسیدهای شاخه دار گفته شد، BCAA توانایی برطرف خستگی ذهنی را که گاهی با تمرینات طولانی و خسته نماینده همراه است، دارد.

علت این ویژگی در درجه اول ارتباط بین کمبود BCAA و فراوری تریپتوفان است. معمولا هنگامی که سطح BCAA در بدن کاهش می یابد، بدن تریپتوفان بیشتری فراوری می نماید. نتیجه چنین چیزهایی افزایش تریپوفان فراوری سروتونین در مغز است.

سروتونین موجب ایجاد احساس خستگی و فرسودگی ذهنی می گردد. مکمل های BCAA از این فرایند جلوگیری

می نمایند.

خرید آمینو

افزایش تمرکز ذهنی

با دور نگه داشتن هیولایی به نام تریپتوفان از بدن، یک مکمل آمینو اسید می تواند حافظه کوتاه مدت و توانایی پردازش مغز شما را بهبود بخشد. بنابراین بدیهی است بسیاری از بدنسازان دنبال خرید آمینو از یک داروخانه آنلاین باشند.

در طول مسابقات، به ویژه مسابقاتی که چندین ساعت طول می کشد، استفاده از آمینو اسیدها می تواند کلید پیروزی باشد.

جبران ضعف عضلات

ورزش کردن به عضلات شما آسیب می رساند! این آسیب دقیقا همان چیزی است که بدن ورزشکار برای بازسازی و تقویت عضلات به آن احتیاج دارد.

با این حال گاهی این ضعف از حد مشخصی بیشتر می گردد و آسیب وارد شده به عضلات شدت پیدا می نماید.

در این مرحله پروتئین های ساختاری تجزیه و به اسم سوخت استفاده می شوند. ورزشکاران استقامتی و کسانی که به طور روزمره و در حالت روزه یا وقتی رژیم دارند و با کمبود کالری روبرو هستند، ورزش می نمایند در معرض خطر هستند.

راهکار این مشکل استفاده از آمینو اسیدهای BCAA است. این مکمل ها از فیبرهای عضلانی شما در برابر آسیب های شدید محافظت می نمایند.

تسریع بهبودی

با افزایش اندازه آمینواسید توانایی بدن برای سنتز پروتئین عضلات و محافظت از عضلات هم افزایش می یابد و ورشکاران بعد از تمرینات خود برای به زمان کمتری برای استراحت احتیاج خواهند داشت.

به یاد داشته باشید که در این دوره های استراحت است که تناسب اندام شکل می گیرد بنابراین اطمینان یافتن از بهبودی کامل و استراحت کافی برای پیشرفت بدنسازی بسیار حیاتی است.

درد عضلانی پس از ورزش را کاهش دهید

مصرف آمینو اسیدها با خرید آمینو باعث کاهش آسیب و بهبودی عضلات می گردد و در نتیجه دردهای معمولی را که ورزشکاران پس از یک تمرین شدید ممکن است تجربه نمایند، محدود می نماید.

عملکرد بهتر ورزشکار در ورزش

اگر تمامی مزایای جسمی و روانی مکمل های آمینو اسید را در نظر بگیریم، به موضوع عجیبی پی خواهیم برد.

این که استفاده از این مکمل ها باعث بهبود عملکرد کلی شما در زندگی خواهد شد. یعنی بدنتان بهتر به تمرینات ورزشی پاسخ می دهد و ذهنتان هم در طول زمان با کارایی بیشتر و بهتر عمل می نماید، این عوامل به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در زندگی تمرکز خود را حفظ کنید و تصمیمات بهتری بگیرید.

برای خرید مطمئن یک مکمل آمینو اسید می توانید به یک داروخانه آنلاین معتبر مانند داروخانه 24 با آدرس https://www.daroukhane24.com اعتماد کنید و از بین مکمل های با قیمت ارزان این سایت برترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1721

به "مکمل های آمینو اسید چه مزایایی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکمل های آمینو اسید چه مزایایی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید