معاون بانک مرکزی می گوید از اول دی ماه گزینه دریافت رمز پویا با پیامک، به درگاه های پرداخت اضافه خواهد شد

به گزارش گروه سرگرمی، مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، در حساب توییتری خود نوشته که از ابتدای دی ماه، کاربران به وسیله فشردن دکمه ای در صفحات پرداخت اینترنتی، به وسیله پیامک می توانند رمز دوم پویا خود را دریافت نمایند. در این توییت مشخصا آمده: برای ارتقای تجربه کاربری و امکان دریافت رمز دوم پویا با پیامک، از ابتدای دی دکمه جدید به صفحات پرداخت اینترنتی اضافه خواهد شد و مشتریانی که شماره همراه خود را به بانک اعلام نموده اند، با فشردن این دکمه رمزدوم پویا را ازطریق پیامک دریافت خواهند کرد.

معاون بانک مرکزی می گوید از اول دی ماه گزینه دریافت رمز پویا با پیامک، به درگاه های پرداخت اضافه خواهد شد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

افزایش 400 درصدی تعداد پرونده های مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و سرقت از حساب های مردم باعث شده مدیران بانک مرکزی و پلیس فتا، بانک های کشور را برای عملی کردن این طرح تخت فشار قرار دهند و به همین خاطر اول دی ماه به عنوان شروع رسمی این طرح انتخاب شده است. اما در این میان، نه تنها بخش زیادی از کاربران هنوز از چگونگی این فرایند مطلع نیستند، بلکه باید به بخش دیگری از افراد اشاره کنیم که از گوشی هوشمند استفاده نمی نمایند.

با توجه به این مسائل، ارائه رمز یکبار مصرف به وسیله پیامک راه چاره مناسبی محسوب می گردد که می تواند بهره گیری از این طرح را به کار بسیار ساده تری بدل کند. البته گفتنی است به نقل از منابع غیر رسمی، موضوع هزینه پیامک های حاوی رمز دوم پویا از جمله مسائلی است که ظاهرا هنوز برای آن راه چاره مشخصی ارائه نشده است. طبق گزارش بعضی منابع خبری، چندین بانک از جمله بانک کارآفرین، رسالت و تاحدودی پست بانک و ایران زمین هنوز زیرساخت لازم را فراهم نکرده اند و بانک هایی نظیر مسکن با اختلالات بسیار زیادی برای صدور رمز دوم پویا مصرف روبرو هستند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 606

به "معاون بانک مرکزی می گوید از اول دی ماه گزینه دریافت رمز پویا با پیامک، به درگاه های پرداخت اضافه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون بانک مرکزی می گوید از اول دی ماه گزینه دریافت رمز پویا با پیامک، به درگاه های پرداخت اضافه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید