بلومبرگ: صادرات نفت ایران به بالاترین سطح رسیده است

به گزارش گروه سرگرمی، اندازه نوشت: بلومبرگ در گزارشی می گوید که ایران در حال صادرات بیشترین اندازه نفت خام خود از تقریباً 5 سال گذشته تا به امروز است و این کشور حضور مجدد خود را در صحنه ژئوپلیتیک تقویت و در عین حال تاثیراتی را برای بازار شکننده جهانی نفت خام ایجاد می نماید.

بلومبرگ: صادرات نفت ایران به بالاترین سطح رسیده است

به گفته تعدادی از شرکت های تحلیلی از جمله Kpler Ltd، SVB Energy International، FGE و آژانس بین المللی انرژی، صادرات ایران به بالاترین سطح از زمان اعمال مجدد تحریم های آمریکا در سال 2018 رسیده است.

افزایش فروش نفت ایران ملموس ترین علامتی است که نشان می دهد این کشور در حال تثبیت مجدد خود است؛ این کشور بعلاوه آغاز به ترمیم روابط با رقبای منطقه ای و تقویت روابط با قدرت پیشرو آسیا نموده است.

یک تحلیلگر ارشد در Kpler، می گوید: نفت خام ایران برای کسانی که می خواهند ریسک خرید را بپذیرند بسیار جالب است.

به گفته این شرکت، با وجود اینکه تحریم های آمریکا همچنان پابرجاست، صادرات محموله های نفت خام ایران از پاییز گذشته 2 برابر شده و در ماه می به 1.6 میلیون بشکه در روز رسیده است.

طبق برآورد آژانس بین المللی انرژی، فراوری به 2.9 میلیون بشکه در روز رسیده، که بالاترین اندازه از اواخر سال 2018 است.

تحلیلگران SVB Energy، Petro-Logistics SA و FGE معتقدند که فراوری حتی بالاتر است و شاید از 3 میلیون بشکه در روز فراتر رود.

به نوشته بلومبرگ، بهبود جریان صادرات، که پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای در سال 2018، به شدت محدود شد، می تواند اقتصاد ایران را تقویت کند.

این افزایش صادرات نفت خام ایران بعلاوه مصادف با دیگر نشانه های تقویت این کشور، از جمله توافق اولیه با عربستان در ماه آوریل است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2229

به "بلومبرگ: صادرات نفت ایران به بالاترین سطح رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: صادرات نفت ایران به بالاترین سطح رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید