قصد آبه برای دیدار با کیم درباره شهروندان ژاپنی ربوده شده

به گزارش گروه سرگرمی، نخست وزیر ژاپن گفت قصد دارد علی رغم انجام آزمایش موشکی جدید توسط کره شمالی، با رهبر این کشور درباره شهروندان ژاپنی ربوده شده مذاکره کند.

قصد آبه برای دیدار با کیم درباره شهروندان ژاپنی ربوده شده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آبه شینزو نخست وزیر ژاپن روز جمعه گفت قصد دارد به منظور حل مسائل مربوط به ربوده شدن شماری از شهروندان کشورش در کره شاقتصادی با کیم جونگ اون رهبر این کشور دیدار کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آبه در مراسم آغاز دور جدید مجلس مجلس ژاپن گفت: تصمیم گرفته ام با رهبر کیم جونگ اون، بدون پیش شرط رو در رو گفت وگو کنم تا مشکل بسیار مهم آدم ربایی را حل کنیم.

نخست وزیر ژاپن افزود: درخصوص مسئله کره شاقتصادی، ما تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا امنیت مردم [ژاپن] را حفظ کنیم و در عین حال با آمریکا به طور نزدیک تلاش کرده و با جامعه جهانی همکاری کنیم.

کره شاقتصادی در سال 2002 تأیید کرد که مأموران امنیتی این کشور، چند دهه پیش، 13 ژاپنی را ربوده اند. اما ژاپنی ها تعداد این افراد 17 تن اعلام کرده اند که 5 نفر از آن ها بازگردانده شده اند. با این حال پیونگ یانگ می گوید 8 نفر از این ربوده شدگان مرده اند و 4 نفر دیگر هرگز وارد این کشور نشده اند.

آبه قصد دارد علی رغم برنامه هسته ای و موشکی کره شاقتصادی، گفت وگوها را تا برگرداندن تمامی ربوده شدگان ادامه دهد. ژاپن روز چهارشنبه جدیدترین آزمایش موشکی کره شاقتصادی را محکوم کرد.

آبه همچنین درخصوص تیره شدن روابط میان ژاپن و کره جنوبی گفت: کره جنوبی همسایه مهمی است. می خواهم از آن ها درخواست کنم به پیمانی که بین دو ملت بر اساس قوانین بین المللی بسته شده است بنگرند.

ماه اکتبر سال گذشته میلادی دادگاه عالی کره جنوبی به چند کارخانه ژاپنی دستور داد بابت استفاده از مردم کره جنوبی به عنوان نیروی کار اجباری در معادن و کارخانه ها در طول جنگ جهانی دوم، غرامت پرداخت کند. اما ژاپن معتقد است تمام غرامت های لازم در معاهده سال 1965 پرداخت شده اند. اختلاف بر سر این حکم، موجب تیرگی روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 383

به "قصد آبه برای دیدار با کیم درباره شهروندان ژاپنی ربوده شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصد آبه برای دیدار با کیم درباره شهروندان ژاپنی ربوده شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید