شرکت های ایرانی آماده ارائه خدمات برقی به عراق هستند

به گزارش گروه سرگرمی، سخنگوی صنعت برق ضمن اشاره به ظرفیت ها و توانایی های شرکت های برقی ایرانی گفت: این شرکت ها آمادگی دارند خدمات برقی مطلوب به کشور عراق ارائه دهند.

شرکت های ایرانی آماده ارائه خدمات برقی به عراق هستند

به گزارش خبرنگاران، وزیر برق عراق از قابلیت های مرکز پایش صنعت برق و پیشرفت های صنعت برق ایران در هوشمندسازی شبکه، کاهش تلفات و کنترل مصرف برق بازدید کرد. پس از این بازدید مصطفی رجبی مشهدی -سخنگوی صنعت برق در پیامی تصویری گفت: امروز مرکز پایش صنعت برق ایران میزبان وزیربرق کشور عراق است. هدف از این دیدار ارائه تجربیات کشورمان در زمینه کاهش تلفات شبکه برق در پنج سال اخیر به عراقی ها است.

وی با بیان اینکه ارایه تجربیات کشورمان درباره هوشمندسازی شبکه برق از دیگر اهداف این دیدار است، اظهار کرد: ارائه خدمات مهندسی به کشور عراق با توجه به پتانسیل بسیار خوب شرکت های تامین کننده تجهیزات، پیمانکاران و مشاوران از دیگر اهداف این دیدار است.

امروز 7.5 میلیون مشترک در کشور از مزایای برق رایگان استفاده می کنند

در این نشست محمد حسن متولی زاده -مدیرعامل توانیر، کنترل مصرف برق را از قابلیت های مهم مرکز پایش صنعت برق مطرح نمود و گفت: این قابلیت، صنعت برق را قادر می سازد در زمان کمبود تولید، به جای اعمال خاموشی، بار شبکه را مدیریت کند.

وی افزود: تجهیز شبکه به کنتورهای هوشمند، اطلاعات دقیقی را به تفکیک هر شهر و هر پست در دسترس قرار داده و تمامی مشترکان بزرگ به این کنتورها مجهز شده و بار مصرفی آنها به طور لحظه ای قابل رویت است.

مدیرعامل توانیر در پاسخ به پرسش وزیر برق عراق در خصوص ارایه برق رایگان به مشترکان کم مصرف اظهار کرد: سال گذشته مصوبه ای از سوی دولت صادر شد که مشترکان کم مصرف از مزایای برق رایگان بهره مند شوند و امروز 7.5 میلیون مشترک در کشور از مزایای برق رایگان استفاده می کنند و در مقابل مشترکان پرمصرف هزینه بیشتری می پردازند.

رسیدن تلفات از 15 درصد به زیر 10 درصد طی 6 سال

در ادامه این مراسم، مهرداد صمدی- مدیرکل دفتر فنی و مهندسی توزیع توانیر خلاصه ای از اقدامات کاهش تلفات صنعت برق و رسیدن تلفات از 15 درصد به زیر 10 درصد طی 6 سال ارایه و به تبیین اقدامات مرحله بندی شده توانیر در این خصوص از جمله نصب کنتورهای هوشمند در تمامی نقاط ورودی شبکه توزیع، کاهش شعاع تغذیه پست های برق، باز مهندسی شبکه و بهبود کیفیت تجهیزات پرداخت و از نصب همزمان کنتورهای هوشمند در مجتمع های تجاری و مسکونی خبر داد.

وی از جمله اقدامات را تبدیل 54 هزار کیلومتر شبکه به سیم روکش دار و توسعه شبکه های فشار متوسط مطرح نمود و این اقدامات را با کاهش تلفات از 44 درصد به 4 درصد در برخی مناطق جنوبی کشور همراه دانست و افزود: یکی از پروژه های کاهش تلفات کشور در مشهد تلفات را از 23 درصد به کمتر از 4 درصد رساند که به عنوان یکی از تجارب برتر کاهش تلفات در دنیا توسط یکی از موسسات معتبر اروپایی منتشر شد.

جمع آوری 1.5 میلیون برق غیرمجاز

صمدی تعمیر کنتورهای معیوب، جمع آوری 1.5 میلیون برق غیرمجاز و نصب کنتورهای روشنایی معابر طی 6 سال را از دیگر اقدامات برشمرد که با 620 میلیون دلار هزینه 10 برابر منافع برای صنعت برق به همراه داشته است.

در ادامه عبدالامیر یاقوتی -مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر، مدیریت بار را یکی از پروژه های استراتژیک صنعت برق ذکر کرد که به عنوان یکی از قابلیت های مرکز پایش صنعت برق و در قالب برنامه های پاسخگویی بار اجرا می شود.

وی افزود: اجرای این برنامه در تابستان سال گذشته و در گرم ترین روز سال 5660 مگاوات از بار شبکه را کاهش داد که در مقایسه با اجرای این برنامه در سایر کشورها مانند کره و آمریکا در نوع خود بی نظیر بوده و حاکی از استفاده بهینه از سرمایه گذاری انجام شده است.

وی تجارب پیروز مدیریت بار از طریق مرکز پایش صنعت برق را از دانش بالایی برخوردار دانست که می تواند نزدیک به 10 درصد بار شبکه را به طور منظم مدیریت کند.

در ادامه این مراسم حسین صبوری- مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ به تبیین اقدامات این شرکت در هوشمندسازی مدیریت حوادث و اتفاقات در کلانشهر تهران و معرفی قابلیت سامانه ها و خودروهای عملیاتی نوین این شرکت پرداخت.

بازدید از کنتورهای هوشمند مجموعه دشت بهشت و کابل های خودنگهدار شبکه توزیع تهران از دیگر برنامه های وزیر برق عراق و هیئت همراه در این مراسم بود.

به گزارش ایسنا، وزیر برق عراق روز گذشته به تهران سفر کرده و دیدارهایی با وزیران نیرو و نفت انجام داد و امروز نیز جلسه ها و بازدیدهایی با بخش برق و گاز کشورمان دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1605

به "شرکت های ایرانی آماده ارائه خدمات برقی به عراق هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های ایرانی آماده ارائه خدمات برقی به عراق هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید