شرایط فعلی استان تهران پاسخگوی بحران های احتمالی نیست

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد حسین مقیمی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران طی سخنانی با بیان این که سفره های آب زیرزمینی در استان تهران به خوبی از بارش ها تغذیه نمی شوند، گفت: از عمق 300 متری چاه ها آب برداشت می گردد که سطح زیادی کاهش یافته اند و علت آن است که سفره های آب زیرزمینی از بارش ها به طور طبیعی تغذیه نمی شوند و باید راهکار هایی برای جبران کمبود آب چاه های زیرزمینی اتخاذ گردد.

شرایط فعلی استان تهران پاسخگوی بحران های احتمالی نیست

وی به سند راهبردی سیل استان تهران اشاره نمود و اضافه نمود: سیلاب های تهران پس از بارش به سرعت از تهران خارج می شوند و باید زیرساخت هایی فراهم گردد تا این آب ها به چرخه بهره برداری بازگردد.

استاندار تهران سپس به قرار گیری بخش هایی از این استان بر روی گسل های زلزله اشاره نمود و گفت: باید به وسیله شورای هماهنگی مدیریت بحران آموزش ها و آمادگی لازم برای مواجهه با بحران به مردم داده گردد، تا در زمان وقوع حوادث احتمالی میزان خسارات به حداقل برسد.

مقیمی ادامه داد: آمادگی ها و اقدامات مهم و پیشگیرانه که در زمان وقوع زلزله ملارد در سال گذشته در استان تهران انجام شد، بسیار حائز اهمیت بود، اما شرایط فعلی پاسخگوی احتیاج استان تهران در مواجهه با بحران های احتمالی نیست.

نماینده عالی دولت در استان تهران افزود: در جلساتی نقشه شهرستان ها برای امداد و نجات در زمان وقوع بحران آنالیز و مصوب گردیده است و شهرداری ها و دهیاری ها متناسب با جمعیت خود به تهیه امکانات مکلف شدند، باید بتوانیم به بهره مندی از امکانات حداقلی در شهرستان ها از میزان آسیب دیدگی ها در زمان بحران بکاهیم .

وی اضافه نمود: به عنوان مثال در شهرستان ملارد در زمان وقوع زلزله بیمارستان نداشتیم، اما می توانستیم از بیمارستان صحرایی موجود در تهران که سال ها بدون استفاده بود در این شهرستان بهره مند شویم، باید بدانیم، تجهیز نیروهای انسانی و امکانات در زمان وقوع بحران بسیار لازم است.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود به میزان بالای تصادفات جاده ای در این استان اشاره نمود و گفت: بالا بودن تصادفات جاده ای در استان تهران یکی از مسائل است و باید برای حل این معضل و کاهش میزان تصادفات چاره ای اندیشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 5

به "شرایط فعلی استان تهران پاسخگوی بحران های احتمالی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط فعلی استان تهران پاسخگوی بحران های احتمالی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید