فرایند صلح و امنیت شرکت های چینی؛ محور ملاقات سفیر چین با طالبان

به گزارش گروه سرگرمی، پس از گزارش ها درباره تامین امنیت پروژه های چین توسط طالبان، سفیر چین در ملاقات با این گروه درباره فرایند صلح و امنیت شرکت های چینی در افغانستان گفت وگو کرد.

فرایند صلح و امنیت شرکت های چینی؛ محور ملاقات سفیر چین با طالبان

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در بیانیه ای نوشت که بعدازظهر امروز آدینه، ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر این گروه با سفیر چین در قطر ملاقات کرد.

وی اضافه نمود که در این ملاقات دو طرف درباره شرایط فعلی گفت وگوهای بین الافغانی، امنیت شرکت های چینی در افغانستان و شرایط فعلی کرونا گفت وگو کردند.

پیش از این نیز نشریه اکونومیست نوشته بود که طالبان به شدت می خواهد از نظر سیاسی و مالی از طرف چین به رسمیت شناخته گردد و بنابراین از پروژه های چین در افغانستان حمایت می نماید.

در حالی که چین تاکید نموده امارت اسلامی را به رسمیت نخواهد شناخت، اما پس از سفر هیئت سیاسی طالبان به پکن، فایننشیال تایمز به نقل از منابعی نوشت که چین به طالبان پیشنهاد داده در صورتی که پس از خرورج نظامیان آمریکایی از افغانستان صلح و امنیت را در این کشور تضمین کند، پکن نیز به سرمایه گذاری گسترده در افغانستان به ویژه مناطقی که طالبان حضور بیشتری دارد، اقدام می نماید.

براساس این گزارش، مواردی چون ساخت جاده، سرمایه گذاری در بخش انرژی و زیرساخت ها، ساخت نیروگاه های برق و انتقال نفت و گاز از کشورهای آسیای مرکزی از جمله پیشنهاداتی است که چین در مذاکرات خود با طالبان به آنها اشاره نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1660

به "فرایند صلح و امنیت شرکت های چینی؛ محور ملاقات سفیر چین با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند صلح و امنیت شرکت های چینی؛ محور ملاقات سفیر چین با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید