رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود در گفت و گو با خبرنگاران: تامین 22 درصد سموم مورد احتیاج به وسیله واردات، 8 درصد سموم وارداتی کم خطر است

به گزارش گروه سرگرمی، حسینی با اشاره به اینکه 22 درصد سموم مورد احتیاج وارداتی است، گفت:7 الی 8 درصد سموم وارداتی مربوط به سموم کم خطر و نسل جدید اروپایی است.

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود در گفت و گو با خبرنگاران: تامین 22 درصد سموم مورد احتیاج به وسیله واردات، 8 درصد سموم وارداتی کم خطر است

مهدی حسینی یزدی رئیس انجمن واردنمایندگان کود و سم در گفت و گو با خبرنگار ، با تکذیب این موضوع که سموم چینی و هندی از کیفیت و کارایی لازم برخوردار نیست، اظهار کرد: با توجه به آنکه سموم وارداتی در بدو ورود به کشور توسط مسئولان سازمان حفظ نباتات رصد و پایش شده است، از این رو تعمیم دادن این مسئله که سموم چینی و هندی کارایی لازم را ندارد، درست نیست.

وی با اشاره به اینکه 22 درصد سموم مورد احتیاج وارداتی است، اضافه نمود: همچنین 78 درصد سموم که مواد اولیه آن از چین و هند تامین شده، در داخل کشور فرموله می گردد.

به گفته یزدی، 7 الی 8 درصد سموم وارداتی مربوط به سموم کم خطر و نسل جدید اروپایی است.

رئیس انجمن واردنمایندگان سم و کود با اشاره به اینکه در ارتباط با سموم وارداتی مسئله ای وجود ندارد، بیان نمود: با توجه به اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات سم، واردنمایندگان مسئله ای ندارند و تنها در شرایط فعلی تحریم امکان نقل و انتقال ارز در بعضی مواقع به کمپانی های اروپایی وجود ندارد که با تدابیر اندیشیده شده توسط صراف این امر انجام خواهد شد.

وزارت جهاد کشاورزی رقیب اصلی بخش خصوصی در واردات کود است

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی رقیب اصلی بخش خصوصی در واردات کود است، اضافه نمود: واردات کود با ارز 4200 تومانی توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می گردد و تنها واردات با ارز نیمایی را به بخش خصوصی واگذار نموده اند.

حسینی در سرانجام توضیح داد: براساس اصل 44 قانون اساسی، شرکت های دولتی، سازمان ها و وزارتخانه ها باید امورات را به بخش خصوصی محول نمایند در حالیکه آن ها این کار را انجام نمی دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 91

به "رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود در گفت و گو با خبرنگاران: تامین 22 درصد سموم مورد احتیاج به وسیله واردات، 8 درصد سموم وارداتی کم خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود در گفت و گو با خبرنگاران: تامین 22 درصد سموم مورد احتیاج به وسیله واردات، 8 درصد سموم وارداتی کم خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید