خبرنگاران اتحادیه اروپا خواهان استقلال مالی در اقلام لازم است

به گزارش گروه سرگرمی، تهران - خبرنگاران - چارلز میشل رئیس شورای اروپا روز سه شنبه اعلام نمود که هدف اتحادیه اروپا در قرن جاری رسیدن به استقلال مالی از قدرت های جهانی همچون آسیا و آمریکا در فراوری اقلام حیاتی و اساسی به خصوص دارو است.

خبرنگاران اتحادیه اروپا خواهان استقلال مالی در اقلام لازم است

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وی که در مجمع مالی بروکسل سخنرانی می کرد، اضافه نمود که استقلال راهبردی اتحادیه اروپا در بخش فراوریات اولیه، هدف این اتحادیه در قرن جاری است.

وی گفت: راهبرد صنعتی ما مروج استقلال بیشتر است و اطمینان از این مساله که به همه منابع لازم برای تضمین موفقیت شهروندان ما دسترسی داریم.

وی اضافه نمود: این مساله شامل استقلال بیشتر در فراوری داروهای حیاتی و دیگر اقلام ضروری می گردد.

فرانسه و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از بابت زنجیره عرضه برای اقتصاد اروپا پس از همه گیری کووید - 19 نگران شده اند، وضعیتی که منجر به تعطیلی خطوط فراوری بسیاری در چین شد که 80 درصد از مواد اولیه برای عناصر فعال در بعضی داروها یا مولفه های صنعت خودرو را فراهم می نماید.

میشل گفت: خودمختاری راهبردی اروپا صرفا حرف نیست، بلکه استقلال راهبردی اروپا، هدف مشترک جدید ما در سده جاری است.

وی اضافه نمود: این امر به نفع همه ماست. استقلال راهبردی اروپا، هدف شمار یک برای نسل ماست.

اتحادیه اروپا در راستای دستیابی به هدف استقلال مالی، از توزیع واکسن کرونا که فراوری شرکت انگلیسی آسترازنکاست، در ماه نوامبر (آبان - آذر) اطلاع داده است.

بروکسل که پیش از این در قراردادی با شرکت آسترازنکا، دستیابی به 300 میلیون دوز از واکسن فراوریی این شرکت را تضمین نموده بود، در تازه ترین خبر از توزیع این واکسن میان کشورهای عضو اتحادیه در ماه نوامبر اطلاع داد.

شرکت داروسازی آسترازنکا با شرکت انگلیسی ژن و سلول درمانی Oxford Biomedica برای فراوری واکسن بالقوه کووید-19 به توافق رسید.

اتحادیه اروپا که از زمان شیوع ویروس کرونا به اتهام عدم هماهنگی و اتخاذ تدابیر جامع مقابله با بیماری همه گیر مورد شدیدترین انتقادها نهاده شد، در کوشش است تا با تامین واکسن کووید-19 کم کاری های خود را جبران نموده و برای بازگشت اعتبار از دست رفته خویش کوشش کند؛ به این ترتیب این اتحادیه با شرکت سانوفی سازنده واکسن و داروسازی های معتبر نیز قرار دادی امضا نموده است تا 300 میلیون دوز از واکسن ویروس کرونا را در صورت ساخت خریداری کند.

کمیسیون اروپا پیشتر برای اطمینان از دریافت سریع واکسن قطعی کرونا پس از فراوری انبوه، از خرید 400 میلیون دوز از واکسن بالقوه فراوریی شرکت جانسون اند جانسون آمریکا به نام کشورهای عضو اتحادیه اطلاع داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1168

به "خبرنگاران اتحادیه اروپا خواهان استقلال مالی در اقلام لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتحادیه اروپا خواهان استقلال مالی در اقلام لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید