دیدار پروفسور پیر بریان ایران شناس فرانسوی از بوشهر

به گزارش گروه سرگرمی، نخستین حضور پروفسور پیر بریان ایران شناس فرانسوی در بوشهر با جلسه ای در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفت.

دیدار پروفسور پیر بریان ایران شناس فرانسوی از بوشهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، ارغوان مهدی زاده سرپرست این اداره کل، امروز شنبه 3 آذر 97 با اعلام این خبرگفت: از حضور دکتر بریان در بندر بوشهر بسیار خرسندیم و حضور ایشان را در این بندر غنیمت می شماریم.

مهدی زاده اضافه کرد: آثار تاریخی مهمی از دوران امپراتوری هخامنشیان در کرانه های خلیج فارس برجای مانده است که مهمترین این آثار در نواحی پس کرانه خلیج فارس به موضوع شهرستان دشتستان است.

او اضافه کرد: آثار مهمی چون بقایای شهر باستانی تموکن و کاخ های چرخاب ، بردک سیاه که متعلق به داریوش اول هخامنشی است حکایت از نقش مهم خلیج فارس در معادلات سیاسی و مالی امگراطوری هخامنشیان دارد.

پروفسور بریان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در بندر بوشهر این بندر را یکی از مهمترین بنادر ایران در خلیج فارس دانست و گفت: خلیج فارس به دلیل نزدیکی و ارتباط با پرسپولیس پایتخت هخامنشیان نقش محوری در این امپراطوری ایفا می نموده است.

پروفسور بریان در این جلسه به نقش داریوش و اقدامات او در حفر کانال سوئز و همچنین کتیبه های برجای مانده در این منطق اشاره و این آثار را نشان از ارتباط و تعامل دریایی ایرانیان با این حوزه از آفریقا مرتبط دانست.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 245

به "دیدار پروفسور پیر بریان ایران شناس فرانسوی از بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار پروفسور پیر بریان ایران شناس فرانسوی از بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید