علت انفجار قوی ترین موشک دنیا معلوم شد

به گزارش گروه سرگرمی، دیجیاتو نوشت: نمونه اولیه فضاپیمای غول پیکر استارشیپ، هفته گذشته در جریان پرتاب آزمایشی خود در هوا منفجر شد. حالا اسپیس ایکس علت این حادثه را توضیح داده است.

علت انفجار قوی ترین موشک دنیا معلوم شد

شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک، در بیانیه خود شرح می دهد که استارشیپ اولین بار در ساعت 17:03 دقیقه (تبدیل شده به وقت ایران) با پیروزیت از سکوی پرتاب خود بلند شد. بعلاوه پیروز شد به نقطه اوج 39 کیلومتری خلیج مکزیک دست پیدا کند که تا به امروز هیچ فضاپیمای دیگری تا این مقدار بالا نرفته است.

با این حال همانطور که اسپیس ایکس شرح می دهد: فضاپیما در طول پرواز آزمایشی، چندین موتور خود را از دست داد، ارتفاعش کاهش پیدا کرد و شروع به سقوط کرد.

اسپیس ایکس استارشیپ را منفجر می نماید

این شرکت بعلاوه وجود سیستم سرانجام پرواز در بوستر و فضاپیمای استارشیپ را تایید کرد که در چند وقت گذشته، شک و تردیدهایی نسبت به آن وجود داشته است. به عبارت دیگر، اسپیس ایکس تایید کرد که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، چهار دقیقه پس از پرواز، استارشیپ و بوستر سوپرهوی آن را منفجر نموده است، زیرا همه چیز طبق برنامه اش پیش نمی رفت.

سیستم سرانجام پرواز اسپیس ایکس (FTS) باعث می گردد که موشک در اواسط پرواز خود در صورت انحراف از مسیر اصلی، به چند تکه تبدیل گردد.

اسپیس ایکس در انتهای بیانیه خود نوشته است: با چنین آزمایش هایی، می توان اطلاعات جدیدی کسب کرد و امروز اطلاعات بسیار زیادی در خصوص خودرو و سیستم های زمینی یاد گرفتیم که به ما در بهبود پروازه های آینده استارشیپ یاری می نماید.

این حادثه به قدری مورد توجه قرار گرفته که حتی نظر بعضی رگلاتورهای فدرال را به جلب نموده است. اداره هوانوردی فدرال (FAA) در پی این انفجاری تحقیقات رسمی خود را شروع نموده است. به این معنا که اسپیس ایکس برای دریافت مجوز پرواز آزمایشی دوم خود باید مدارک مربوط به این انفجار را در اختیار FAA قرار دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2205

به "علت انفجار قوی ترین موشک دنیا معلوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت انفجار قوی ترین موشک دنیا معلوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید