دفاع تمام قد بایدن از وزیر دفاعش: آستین همان شخصی است که در این برهه زمانی به او احتیاج داریم

به گزارش گروه سرگرمی، سیاست خارجه امروز آمریکا باید به جای غرق شدن در جنگ های گذشته، خود را با چالش های جدید از جمله تغییرات آب وهوا، گسترش تسلیحات اتمی و احیای ائتلاف هایش تطبیق دهد.

دفاع تمام قد بایدن از وزیر دفاعش: آستین همان شخصی است که در این برهه زمانی به او احتیاج داریم

رئیس جمهور منتخب آمریکا در مقاله ای منتشر شده در نشریه آتلانتیک دلایل متعدد خود را برای انتخاب ژنرال لوید آستین به عنوان وزیر دفاع دولتش توضیح داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در این مقاله به خاتمه عملیات آزادسازی عراق که در آن دوره خودش نیز به عنوان معاون رئیس جمهور در دولت باراک اوباما خدمت می کرد، اشاره نمود و ژنرال لوید آستین را به خاطر انجام وظیفه اش در عراق تحسین کرد.

بایدن گفت: ژنرال لوید نقش مهم و کلیدی را در بازگرداندن 150 هزار نیروی آمریکایی از این صحنه جنگ به خانه های خود ایفا کرد.

وی اضافه کرد: من ژنرال آستین را هم در میدان نبرد و هم در کاخ سفید دیده ام. ژنرال آستین نخستین آمریکایی-آفریقایی تباری است که ارتش آمریکا را رهبری نموده و فرماندهی یک جنگ تمام عیار در عراق را برعهده داشته است. از نظر من این مساله یک نقطه عطف محسوب می گردد و همین موضوع یکی دیگر از دلایلی است که من او را به عنوان وزیر دفاع انتخاب کردم. ژنرال آستین تضمین می نماید که ارتش آمریکا منعکس نماینده تنوع و گوناگونی آمریکا باشد.

بایدن در ادامه نوشت: من توصیه های ژنرال آستین را دنبال نموده ام، فرماندهی او را دیده ام و آرامش و شخصیت او را تحسین نموده ام. او تعریف یک میهن پرست است. حرفه او در دوران خدمتش در وزارت دفاع شکل گرفته و این نهاد را به چالش کشیده است؛ نهادی که او عاشقانه خواهان توسعه و جامع تر شدن آن در هر گام بوده است.

بایدن تاکید نمود: همزمان با اینکه آمریکا با چالش های جدیدی از جمله پاندمی کرونا روبرو است، ژنرال آستین دقیقا همان شخصی است که کشور ما در این برهه از زمان به او احتیاج دارد.

به عنوان مثال بایدن به تجربه ژنرال آستین در نظارت بر عملیات های لجستیکی در عراق اشاره نمود که می تواند در توزیع گسترده و عادلانه واکسن کووید 19 مفید واقع گردد.

بایدن گفت: ژنرال آستین همان شخصی است که در این برهه زمانی به او احتیاج داریم.

وی در خاتمه این مقاله ضمن تحسین ژنرال آستین به خاطر نقشش در شکست داعش گفت: ژنرال آستین خودش را به عنوان شخصی که قادر است تحت فشار ، خونسردی و آرامشش را حفظ کند، ثابت نموده است.

بایدن همچنین کنایه ای به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا زد و گفت: طی چهار سال گذشته پویایی مدنی-نظامی به شدت تحت فشار و تنش بوده است. اما من و ژنرال آستین هم عقیده ایم که استفاده از گزینه نظامی آخرین گزینه خواهد بود.

وی توضیح داد: ژنرال آستین به طور خستگی ناپذیر کوشش خواهد نمود تا پویایی مدنی-نظامی را به روال قبل باز گرداند. بعلاوه ما به رهبرانی چون لوید آستین که درک می نمایند ارتش ما تنها یکی از ابزارهای امنیت ملی ما هستند، احتیاج داریم.

بایدن تاکید نمود: سیاست خارجه امروز آمریکا باید به جای غرق شدن در جنگ های گذشته، خود را با چالش های جدید از جمله تغییرات آب وهوا، گسترش تسلیحات اتمی و احیای ائتلاف هایش تطبیق دهد.

بایدن از قانون گذاران آمریکایی که باید انتصاب ژنرال آستین به عنوان وزیر دفاع را تایید نمایند خواست تا علی رغم قانونی که افسران را ملزم می سازد پیش از تصدی پست وزارت دفاع هفت سال از فعالیت در این حوزه کناره گیری نموده باشند، به نفع ژنرال آستین رای دهند.

لوید آستین، 67 ساله، در صورت تائید مجلس سنای ایالات متحده نخستین فرد سیاهپوستی خواهد بود که به ریاست پنتاگون می رسد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا در حالی لوید آستین را به عنوان وزیر دفاع در کابینه خود برگزیده است که پیش از این از میشل فلورنوی، معاون پیشین پنتاگون به عنوان گزینه اصلی این سمت در دولت او یاد می شد.

انتظار می رود معرفی لوید آستین به عنوان وزیر دفاع در دولت آینده ایالات متحده با مخالفت هایی در کنگره و پنتاگون روبرو گردد. بعضی از اعضای کنگره و مقامات وزارت دفاع بر لزوم فاصله گذاری معین بین سران نظامی وزارت دفاع و مدیریت غیرنظامی این وزارتخانه تاکید می نمایند. لوید آستین از آنجا که 41 سال در ارتش خدمت نموده است احتمالا از نظر آنها گزینه مناسبی برای وزارت دفاع محسوب نمی گردد.

پیش از این تنها جیمز ماتیس و جورج مارشال با سابقه فعالیت در رده های بالای ارتش آمریکا به وزارت دفاع رسیدند.

سوابق لوید آستین چیست؟

لوید آستین در سال 1975 میلادی از آموزشگاه نظامی وست پوینت در ایالت نیویورک فارغ التحصیل شد. او از ماه سپتامبر سال 2003 تا ماه اوت سال 2005 فرماندهی یکی از لشکرهای ارتش آمریکا در جریان جنگ افغانستان را برعهده داشت. او سپس بین سال های 2005 تا 2006 در مقر ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در ایالت فلوریدا فعالیت کرد. لوید استین بعدها در سال 2013 به فرماندهی سنتکام رسید و تا سال 2016 در این مقام مشغول به کار بود.

او پیش از رسیدن به فرماندهی سنتکام در سال 2006 به مقام ژنرال سه ستاره (Lieutenant General ) رسید که یک رتبه پایین تر از مقام فرمانده (ژنرال) چهار ستاره محسوب می گردد. وی در ماه فوریه سال 2008 به عنوان دومین مقام عالی رتبه نظامی آمریکا در عراق مشغول به کار شد. لوید آستین در طول فعالیتش در عراق راهنمایی حدود 152 هزار نظامی آمریکایی و ائتلاف تحت رهبری واشنگتن را برعهده داشت. او تا ماه دسامبر سال 2011 در عراق در حال خدمت بود.

باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال 2012 لوید آستین را به عنوان فرمانده آینده سنتکام برگزید، به این ترتیب به اولین فرمانده سیاهپوست سنتکام تبدیل شد. وی طی دوران فرماندهی خود در سنتکام بر عملیات ارتش آمریکا علیه داعش در سوریه و عراق نظارت داشت. لوید آستین در ماه آوریل سال 2016 از ارتش آمریکا بازنشسته شد.

جو بایدن در مقام معاون رئیس جمهوری سابقه همکاری با لوید آستین را بین سال های 2013 تا 2016 دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1339

به "دفاع تمام قد بایدن از وزیر دفاعش: آستین همان شخصی است که در این برهه زمانی به او احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع تمام قد بایدن از وزیر دفاعش: آستین همان شخصی است که در این برهه زمانی به او احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید