عایدی نجومی صداوسیما از پخش زنده فوتبال سرخابی ها

به گزارش گروه سرگرمی، با انتشار ارقام نجومی دریافتی صداوسیما از محل تبلیغات تلویزیونی مسابقات فوتبال، موجی از نقدها به صداوسیما و عدم نظارت مجلس بر دریافتی های خارج از بودجه رسمی، به راه افتاده است.

عایدی نجومی صداوسیما از پخش زنده فوتبال سرخابی ها

سازمان صداوسیما، از جمله سازمان هایی است که بودجه آن از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشخص شده و نظارت بر نحوه اجرای بودجه بر عهده دیوان محاسبات مجلس است. مسئولان صداوسیما همیشه از بودجه تخصیصی دولت ها به خود انتقاد داشتند و کوشش می نمایند سهم بیشتری را نسبت به سایر سازمان ها به خود اختصاص دهند. اما انتشار تعرفه صداوسیما برای پوشش تبلیغات بازی های استقلال و پرسپولیس نشان داد، صداو سیما قادر است به تنهایی چندین برابر بودجه عمومی تخصیصی از مجلس شورای اسلامی را فقط از تبلیغات فوتبال عایدیزایی کند.

بر این اساس، بودجه صدا و سیما در قانون بودجه 1401 حدود 5 هزار میلیارد تومان بوده و تخمین عایدی های این سازمان از آگهی های تیم های استقلال و پرسپولیس، بین 16 تا 31 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که با احتساب تخفیف 50 درصدی، به عدد تقریبی 8 تا 10 هزار میلیارد می رسد.

به عبارت دیگر، کل عایدی صدا و سیما از آگهی های بازرگانی، دست کم بین 50 تا 60 همت در سال، صرفا از محل تبلیغات بازی های استقلال و پرسپولیس پیشبینی می گردد. براساس اعداد منتشرشده در سایت روزنه ارتباط، میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه سه حدود 157،778،775 تومان است. این رقم، تابستان سال گذشته، 33میلیون تومان بوده که تقریبا 5برابر شده است.

طبق تعرفه رسمی صدا و سیما تنها برای پخش زنده 60 بازی سرخابی ها در فصل جاری تلویزیون بیش از 31 هزار میلیارد تومان عایدی دارد حالا فرض کنید تلویزیون برای جذب آگهی بیشترچوب حراج به آنتن خودش بزند، فرضا 90 درصد یعنی تنها 10 درصد از عایدی ممکن را کسب کند رقم ناقابل 3 هزار میلیارد تومان!

منبع: روزنامه فرهیختگان

منبع: فرارو
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2098

به "عایدی نجومی صداوسیما از پخش زنده فوتبال سرخابی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی نجومی صداوسیما از پخش زنده فوتبال سرخابی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید