ملی پوشان منافع باشگاه را تامین نمایند و بروند، لیست خروجی اعلام می گردد

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، بهرام افشارزاده در تبادل نظریی که با سایت رسمی این باشگاه انجام داد به سوالات مختلف پاسخ داد که متن این تبادل نظر به توضیح زیر است:

ملی پوشان منافع باشگاه را تامین نمایند و بروند، لیست خروجی اعلام می گردد

* از بحث خصوصی سازی استقلال آغاز کنیم. اوضاع را چطور ارزیابی می کنید؟

- ما جلسه خوبی با حضور وزیر محترم ورزش و اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس به همراه نمایندگان وزارت اقتصاد و دادگسترش داشتیم و قرار شد که هرچه سریع تر صورت های اقتصادی را امضا کنیم. ما بنا به تکلیف مجمع ضمن امضای صورت های اقتصادی، نظرات و ایراداتی که نسبت به این صورت ها داشتیم اعلام کردیم و من به عنوان مدیرعامل استقلال و کارشناس امور ورزشی توصیه می کنم که نباید در امر مهم خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس، کیفیت را فدای سرعت کرد. قطعا خصوصی سازی دو باشگاه باید صورت بگیرد و این امر به نفع این دو باشگاه است اما نباید در این کار عجله کرد و امیدوارم نهادهای ذی ربط با رعایت قوانین و در نظر دریافت مصلحت فوتبال و طرفداران دو تیم، تصمیم گیری نمایند.

* عده ای معتقدند که وزارت ورزش و شخص امیررضا خادم در مسائل فعلی استقلال و پرسپولیس نقش دارند و آنها هیات مدیره مناسبی برای دو باشگاه در نظر ندریافتد. شما چقدر با این بحث موافقید؟

- از بعضی از صحبت هایی که دوستان انجام می دهند تعجب می کنم. امروز متاسفانه شاهد تحریف قسمتی از تاریخ ورزش هستیم. برای من که 40 سال است در ورزش مدیریت می کنم، شنیدن این بحث ها جالب است. بی پولی استقلال و پرسپولیس مختص به امروز و دیروز نیست. از دهه 60 که می گفتند استقلال در صندوق عقب ماشین کردنوری است و پرسپولیس نیز در صندوق عقب ماشین پروین قرار گرفته است، مشکل بی پولی در این باشگاه وجود داشته است. باعث تعجب است که امروز کسانی از وزیر و خادم انتقاد می نمایند که خود روزگاری مسبب بوجود آمدن مسائل در فوتبال بوده اند. اما آنچه که امروز این دو باشگاه را به این روز انداخته است، گران شدن بیش از حد قیمت بازیکنان و سو مدیریت است.

در خصوص تصمیمات وزارت ورزش هم باید بگویم که شاید در پرسپولیس مسائلی وجود داشته باشد اما نباید این مسائل را تقصیر وزیر ورزش دانست. مسائل پرسپولیس در استقلال هم وجود داشت اما من سعی کردم در آرامش این مسائل را حل کنم که به لطف خدا، حمایت اعضای هیات مدیره و کوشش همکاران در مجموعه باشگاه استقلال توانستیم آرامشی نسبی در استقلال برقرار کنیم. البته من معتقدم که وزارت ورزش در بحث هیات مدیره ها می توانست بهتر عمل کند اما به این امر هم معتقدم که مدل در نظر گرفته شده و اجرا شده توسط وزارت ورزش، مدلی خوب و بهترین راه موجود بوده است. امیررضا خادم قهرمان ملی ما بوده و نباید بنا به مصلحت شخصی امثال خادم ها که سرمایه ورزش کشور هستند را تخریب کنیم. یادمان نرود تخریب امثال خادم که یک قهرمان تحصیلکرده بوده چیزی جز سرمایه سوزی نبوده و مانند بریدن شاخه ای است که خود روی آن نشسته ایم. ما باید منصفانه نقد کنیم.

* کمی درباره بحث کمیته جابجایی و آقای نظری جویباری صحبت کنید. بعضی رسانه ها کوشش دارند تا اینگونه نشان دهند که میان کمیته و آقای جویباری اختلافی عمیق وجود دارد.

- به هیچ وجه اختلافی وجود ندارد. ما این کمیته را در نیم فصل اول هم داشتیم و شایعاتی که در این مورد مطرح می گردد برای تخریب استقلال است. طبیعی است در هر مجموعه ای اختلاف نظر و اختلاف سلیقه وجود داشته باشد که من آن را کتمان نمی کنم. کمیته سه نفره هیات مدیره به عنوان ناظر بر عملکرد باشگاه در جابجایی است. این کمیته از افراد ورزشی و فنی هیات مدیره تشکیل شده است و به عنوان بازوی مشورتی سرمربی، جلساتی با آقای قلعه نویی داشته اند و نقطه نظراتشان را درباره جابجایی با ایشان در میان گذاشته اند. با این حال این قلعه نویی است که به عنوان سرمربی تصمیم گیرنده نهایی خواهد بود چرا که در نهایت ایشان باید جوابگوی نتایج و عملکرد تیم باشد. مسئله بعدی هم این است که بعد از قطعی شدن لیست توسط سرمربی، باشگاه برای مذاکره با بازیکنان وارد عمل می گردد و این وظیفه در استقلال بر عهده معاون ورزشی، آقای نظری جویباری است.

* آخرین وضعیت جابجایی باشگاه استقلال به چه ترتیب است؟

- ما در حال مذاکره با تعدادی از بازیکنان و باشگاه ها هستیم. ما به آداب حرفه ای در این موضوع پایبندیم و برای جذب بازیکنانی که با باشگاه خود قرار داد دارند، تنها با باشگاه شان مذاکره می کنیم. با اینحال می بینیم که با وجود اینکه استقلال با یک بازیکن خاص قرارداد دارد، متاسفانه باشگاه ها بدون رعایت اصول حرفه ای، با این بازیکن مذاکره می نمایند و بدون نامه نگاری با استقلال وارد پروسه جذب او می شوند. به هرحال من به همه همکارانم هم گفته ام که اصول حرفه ای را رعایت نمایند و زمانی یک بازیکن برای ما جذب شده تلقی می گردد که در هیات فوتبال قراردادش را ثبت کند و آن وقت است که به وسیله سایت باشگاه آن را به صورت رسمی اعلام می کنیم.

* این روزها شایعات زیادی مبنی بر جدایی ملی پوشان از استقلال مطرح است که در این راستا بعضی علیه ملی پوشان شعار داده اند.

- یادمان باشد که نام استقلال از هر نامی بزرگتر است. استقلال علاقمند به حفظ بازیکنی که میل به حضور در آن را نداشته باشد، نیست. من نظر کم کاری ملی پوشان استقلال را قبول ندارم اما باید بپذیریم که مقایسه عملکرد نیم فصل ملی پوشان با مدت مشابه سال گذشته این را نشان می دهد که آنها نسبت به گذشته خودشان تغییر محسوسی داشته اند. این برای طرفداران، مربیان، کارشناسان و حتی خود بازیکنان معینا ملموس و غیر قابل کتمان است. من اجازه بی حرمتی به ملی پوشان و دیگر بازیکنان که مثل فرزندانم هستند را نمی دهم. ما باید یاد بگیریم که راه انتقاد کردن، فحاشی و بی احترامی نیست. ما باید فضای مصاحبه و درست انتقاد کردن را در ورزشمان نهادینه کنیم. انتقادی که منجر به تخریب گردد، به نفع ورزش کشور نیست.

* در پی این مسائلی که به آن اشاره شد، جدایی چند تن از ملی پوشان از استقلال صحت دارد؟

- تمامی بازیکنان با باشگاه قرارداد دوساله دارند و اختیار جدایی آنها در اختیار باشگاه است. این باشگاه استقلال است که در خصوص جدایی ها تصمیم می گیرد، با اینحال هرکسی که علاقه ای به ماندن ندارد، می تواند با مراجعه به باشگاه و ارائه پیشنهادات و تامین منافع باشگاه استقلال می تواند از تیم جدا گردد.

* لیست خروجی استقلال را چه کسانی تشکیل می دهند؟

- در خصوص لیست خروجی ها پس از جذب قطعی بازیکنان، این لیست معین می گردد.

* وضعیت تیموریان به چه شکلی است؟

- ما علاقمند به حفظ تیموریان هستیم اما همانطور که می دانید، این بازیکن تمایلی به ماندن در استقلال ندارد و نظرش برای ما محترم است. ما منتظریم که باشگاه ها درخواست شان را جهت جذب او، به ما اعلام نمایند. پس از مکاتبات معمول تصمیمی که به نفع باشگاه و بازیکن باشد را اتخاذ می کنیم.

* در حال حاضر مسئول اصلی جابجایی استقلال کیست؟

- تمامی امور جابجایی از ابتدا تا خاتمه زیر نظر مستقیم من انجام می گردد.

* ماجرای سفر یک ماهه شما به آمریکا و کانادا صحت دارد؟

- فعلا که در تهران هستم و قرار نیست که به سفر بروم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 372

به "ملی پوشان منافع باشگاه را تامین نمایند و بروند، لیست خروجی اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوشان منافع باشگاه را تامین نمایند و بروند، لیست خروجی اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید