خبرنگاران اتحادیه اروپا 25 میلیارد یورو اعتبار برای مقابله با کرونا تخصیص داد

به گزارش گروه سرگرمی، لندن- خبرنگاران- سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز سه شنبه با تخصیص 25 میلیارد یورو برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا موافقت کردند.

خبرنگاران اتحادیه اروپا 25 میلیارد یورو اعتبار برای مقابله با کرونا تخصیص داد

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا این مطلب را در انتها کنفرانس اضطراری سران اتحادیه اروپا درباره کرونا اعلام کرد که به صورت ویدیوئی برگزار گشت.

وی در نشست خبری در بروکسل خاطرنشان کرد که این ساز وکار اقتصادی با تزریق 7.5 میلیارد یورو از اعتبارات اتحادیه اروپا آغاز به کار و بخش های آسیب پذیر اقتصاد را کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا با بیان اینکه، اعتبارات این ساز وکار اقتصادی در فاصله کوتاهی به 25 میلیارد یورو (28 میلیارد دلار) خواهد رسید، افزود؛ این هفته پیشنهاد انتقال 7.5 میلیارد یورو به این ساز وکار را به مجلس و شورای اروپا مطرح خواهد کرد.

وی ادامه داد که ظرف هفته های آینده، مبادلات اقتصادی از طریق این ساز وکار آغاز و در اختیار سیستم های پزشکی، شرکت های کوچک و بازار اقتصادی قرار خواهد گرفت.

شمار ابتلا و جان باختگان ناشی از کرونا در قاره سبز بسرعت در حال افزایش است.

به نوشته رویترز، شمار جان باختگان کرونا در ایتالیا به 631 نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مبتلایان نیز به 10 هزار و 149 نفر رسیده است که در مقایسه با روز دوشنبه افزایش 977 نفری را نشان می دهد.

جوزپه کونته نخست ویر ایتالیا بامداد سه شنبه با توجه به سرعت شیوع کرونا، حوزه محدودیت کنترل این ویروس کشنده را به سراسر ایتالیا گسترش داد.

در پی همه گیری وسیع این ویروس در ایتالیا، دیگر کشورهای اروپایی نیز با سرعت در حال ثبت مواردی از ابتلا به کرونا هستند؛ از جمله فرانسه که بیشترین میزان تلفات را پس از ایتالیا به خود اختصاص داده است.

در این کشور تا به امروز 30 نفر جان باخته اند و 1412 نفر نیز به این ویروس مبتلا شده اند.

اسپانیا دیگر کشوری است که تعداد مبتلایان کرونا در آن بسرعت در حال افزایش است. بیش از یکهزار و صد نفر در این کشور به کووید-19 مبتلا شده اند و 29 نفر نیز جان باخته اند.

آلمان با تعداد مبتلایان بیشتر نسبت به اسپانیا، تلفات کمتری را ثبت کرده است.

در انگلیس از 382 مبتلا به ویروس کرونا، تا کنون 6 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری مرگبار، جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 840

به "خبرنگاران اتحادیه اروپا 25 میلیارد یورو اعتبار برای مقابله با کرونا تخصیص داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتحادیه اروپا 25 میلیارد یورو اعتبار برای مقابله با کرونا تخصیص داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید