جدال لفظی آمریکا و چین بر سر دریای جنوبی چین

به گزارش گروه سرگرمی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، اظهارات نماینده آمریکا در نشست آسه آن علیه پکن را محکوم کرد و گفت واشنگتن نباید درباره مسائل دریای جنوبی چین موضع گیری کند.

جدال لفظی آمریکا و چین بر سر دریای جنوبی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه چین به اظهارات روز دوشنبه رابرت اوبرایان نماینده آمریکا که در نشست آسیایی آسه آن چین را به ارعاب کشورها در دریای جنوبی چین متهم نموده بود، واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارچه چین، روز دوشنبه در نشستی خبری، گفت، آمریکا نباید در مقابل مسائل دریای جنوبی چین موضع گیری های نمایشی انجام دهد.

رویترز نوشت، اوبرایان ضمن سخنرانی در نشست آسه آن مدعی شد: پکن از ایجاد ارعاب برای متوقف کردن کوشش ملت های [عضو] آسه آن جهت بهره برداری از منابع ساحلی و ممانعت و دسترسی آن ها به تنها 2.5 تریلیون دلار پول به وسیله منابع نفت و گاز استفاده می نماید.

وی اضافه نمود: این منطقه تمایلی به یک عصر امپراطوری جدید ندارد که در آن کشوری بزرگ بتواند طبق فرضیه تعریف درست و غلط، بر سایرین حکومت کند.

اوبرایان همچنین پیامی را از طرف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرائت کرد که در آن گفته بود: به من در آمریکا برای برگزاری نشستی ویژه در اوایل سال 2020 ملحق شوید.

پیش تر نیز ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، هشدار داد ناتو باید عواقب گسترش قدرت پکن در سراسر دنیا از جمله در مناطقی که ممکن است امنیت کشورهای عضو را به خطر اندازد، درک کند.

یکی از نگرانی های اصلی آمریکا و ناتو، افزایش قدرت چین در دریای جنوبی چین است. این در حالی است که پکن بارها اعلام نموده است پیشرفت های مالی و نظامی این کشور تهدیدی برای سایر ملت ها نیست.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 400

به "جدال لفظی آمریکا و چین بر سر دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال لفظی آمریکا و چین بر سر دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید