تبریک وزیر امور خارجه ویتنام به امیر عبداللهیان

به گزارش گروه سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر امور خارجه ویتنام انتخاب امیر عبداللهیان به سمت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و برای وی در این صندلی شایسته آرزوی موفقیت کرد.

تبریک وزیر امور خارجه ویتنام به امیر عبداللهیان

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وزیر امور خارجه ویتنام انتخاب امیر عبداللهیان به سمت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و برای وی در این صندلی شایسته آرزوی موفقیت کرد.

بوی تان سون در این پیغام ابراز امیدواری کرد: در دوره وزارت امیر عبداللهیان، روابط دو کشور ویتنام و ایران به طور کلی و روابط دو وزارتخانه به طور خاص توسعه و توسعه یابد.

لازم به ذکر است روابط ایران و ویتنام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه پیدانموده است و دو کشور در سالهای اخیر بر سرمایه گذاری مشترک در طرحهای مالی تاکید نموده اند .

در هفته اخیر بسیاری از وزرای خارجه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای منطقه با تبریک انتخاب امیر عبداللهیان به سمت وزارت خارجه بر تحکیم روابط دوجانبه و منطقه ای تاکید کردند.

وزیران امور خارجه ایران و ارمنستان در گفتگویی تلفنی بر توسعه روابط دو کشور تاکید کردند.

وزارت امور خارجه ارمنستان اظهار داشت؛ روز گذشته حسین امیر عبدالهیان و آرارات میرزویان ضمن تبریک به مناسبت انتصاب یکدیگر در مقام وزیر امور خارجه ایران و ارمنستان ابراز امیدواری کردند با کوشش مشترک روابط دیرینه و همه جانبه دو کشور توسعه یابد.

دو طرف ضمن آنالیز همکاری های دو جانبه و همه جانبه دو کشور، بر ضرورت توسعه همکاری های مالی به ویژه در چارچوب کمیسیون همکاری های مالی و ایجاد دالان بین المللی حمل و نقل خلیج فارس- دریای سیاه تاکید کردند.

طرفین بعلاوه بعضی مسایل منطقه ای و بین المللی را آنالیز کردند.

روابط ایران و ارمنستان بر ارتباط فرهنگی، سیاسی و تاریخی دیرینه دو کشور همسایه و اشتراک معنوی و فکری دو ملت پایدار است. پس از اعلام استقلال جمهوری ارمنستان (21 سپتامبر 1991) جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشور های دنیا بود که استقلال ارمنستان را به رسمیت شناخت (25 دسامبر 1991).

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1747

به "تبریک وزیر امور خارجه ویتنام به امیر عبداللهیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریک وزیر امور خارجه ویتنام به امیر عبداللهیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید