تاکید ایران و آژانس برای پایه ریزی روابط مبتنی بر احترام و حسن نیت

به گزارش گروه سرگرمی، ایرنا نوشت: محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در وین مرکز اتریش ملاقات و تفاهم کردند روابطی مبتنی بر احترام و حسن نیت را پایه ریزی نمایند.

تاکید ایران و آژانس برای پایه ریزی روابط مبتنی بر احترام و حسن نیت

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در این باره به خبرنگاران گفت: دو طرف همکاری متقابل در حوزه های مختلف را آنالیز و چندین موضوع مورد علاقه متقابل را هم مرور کردند.

وی اضافه نمود: طرفین ضمن اذعان به اینکه ایران شریک مهمی برای آژانس است، تفاهم کردند روابطی مبتنی بر احترام و حسن نیت را پایه ریزی نمایند.

اسلامی که برای شرکت در شصت وپنجمین اجلاس مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر نموده پیشتر با همتای روس خود، مدیرکل شرکت دولتی روس اتم ملاقات کرد. دو طرف در این ملاقات پیرامون همکاری های دوجانبه بحث و گفتگو کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران صبح امروز هم در نشست مجمع عمومی آژانس با ایراد سخنانی گفت: ایران مهد تمدنها و کشوری دوستدار صلح است که به لحاظ تاریخی به فن آوری و علوم در سراسر دنیا کمک رسانده است.

وی اضافه نمود: در این چارچوب، ما برای دنبال نمودن فعالیت ها و برنامه هسته ای کاملا صلح آمیز خود مصمم هستیم و همانگونه که به وسیله رئیس جمهور کشورمان، در طی نشست سران شانگهای در 17 سپتامبر 2021، بیان شده هیچ موضوعی نمی تواند فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را که در چارچوب مقررات بین المللی انجام می گردد، دچار توقف نماید.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1772

به "تاکید ایران و آژانس برای پایه ریزی روابط مبتنی بر احترام و حسن نیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ایران و آژانس برای پایه ریزی روابط مبتنی بر احترام و حسن نیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید