بیش از 12 هزار فرصت شغلی نیمه نخست سال جاری در لرستان ایجاد شد

به گزارش گروه سرگرمی، معاون هماهنگی امور مالی استانداری لرستان گفت: ایجاد 12 هزار و 540 فرصت شغلی در این استان نیمه نخست سال جاری در سامانه رسمی رصد ثبت شده است.

بیش از 12 هزار فرصت شغلی نیمه نخست سال جاری در لرستان ایجاد شد

سیروس ابراهیمی گفت: سهمیه اشتغالزایی در لرستان برای سالجاری 38 هزار شغل معین شده در حالیکه برای استان هایی، چون همدان و ایلام به ترتیب 23 هزار و 6 هزار نفر اعلام شده است.

وی گفت: بر اساس فرصت های شغلی ایجادی ثبت شده در سامانه رصد، نیمه نخست سال جاری 33 درصد از تعهدات استان معادل 12 هزار و 540 نفر در این خصوص محقق شده در حالیکه بعضی فرصت های شغلی ایجادی تا به امروز در این سامانه ثبت و در آمار اشتغالزایی احصا نشده است.

وی با بیان اینکه تعهدات اجرایی شده در استان طی نیمه نخست سال جاری بیش از 2 برابر تعهدات یک ساله استان ایلام است ادامه داد: آنچه وارد سیستم رصد و قابل پیگیری است اعلام شده بنابراین مقرر شد دستگاه های اجرایی استان که در رابطه با اشتغالزایی اقدام نموده اند تا حدود یک ماه آینده آمار و اطلاعات خود در سامانه را به روز و دوباره اعلام نمایند که با توجه به اعلام مدیران بعضی ادارات مبنی بر ثبت نشدن شغل های ایجادی در سامانه تا به امروز، احتمال افزایش این درصد وجود دارد.

ابراهیمی اضافه نمود: این آمار مربوط به بخش های مختلف خصوصی و دولتی است که با یاری های دولت مانند پرداخت تسهیلات و صدور مجوز ها محقق شده بنابراین اشتغالزایی افراد به صورت شخصی جزو این رقم نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در مورد نحوه معین سهمیه ها نیز گفت: در این رابطه خواهان نظر استان نشده اند و به نظر می رسد این مهم به وسیله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شورای اشتغال معین می گردد.

ابراهیمی تاکید نمود: با توجه به سرانه تعهد و اندازه بیشتر تعهدات ایجاد شده برای استان، باید منابع اقتصادی و تسهیلاتی از جمله تبصره 18 (وام های مقرون به صرفه قیمت) نیز به فراخور و نسبت به سهمیه کمتر استان های دیگر در لرستان بیشتر باشد.

به گفته وی نرخ بیکاری در لرستان از 15.2 درصد در سال 99، به 12.5 درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2125

به "بیش از 12 هزار فرصت شغلی نیمه نخست سال جاری در لرستان ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 12 هزار فرصت شغلی نیمه نخست سال جاری در لرستان ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید