برخورد قانونی پلیس با رانندگان خودرو های شیشه دودی

به گزارش گروه سرگرمی، سرپرست پلیس راهور استان یزد گفت: استفاده از شیشه دودی تخلف محسوب می گردد و با رانندگان متخلف برخوردقانونی می شوند.

برخورد قانونی پلیس با رانندگان خودرو های شیشه دودی

سرهنگ مهدی زارع سرپرست پلیس راهور استان یزد در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: استفاده از برچسب های دودی که موانع دید در شیشه های جلو، جوانب و عقب وسیله نقلیه می گردد، ممنوع است.

او اضافه کرد: دودی نمودن شیشه خودرو به نحوی که راننده و سرنشین داخل خودرو قابل تشخیص نباشند، ممنوع بوده و ملاک این ممنوعیت، تشخیص افسران هدایت و رانندگی است.

او اضافه کرد: این امر علاوه بر اینکه سبب کاهش میدان دید راننده به ویژه در شرایط نامساعد جوی و نیز تاریکی هوا می گردد، باعث افزایش وقوع تصادفات شده و می تواند ناهنجاری ها را نیز به دنبال داشته باشد.

زارع با اشاره به اینکه در قوانین و مقررات هدایت و رانندگی به میزان مجاز شیشه دودی به صورت کمی و درصدی اشاره نشده است اضافه کرد: استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشینان از فاصله 3 متری قابل تشخیص نباشند تخلف است و پلیس خودرو های متخلف را اعمال قانون و رانندگان ملزم هستند نسبت به برطرف اثر اقدام نمایند.

اواضافه کرد: مشاهدات میدانی نشان می دهد این نوع از تخلفات در حوزه درون شهری رو به افزایش است که به همین علت طرح انضباط اجتماعی برخورد با تخلفات شیشه دودی در دستور کار قرارگرفته است.

سرپرست پلیس راهور استان یزد با بیان اینکه از این به بعد اجرای این طرح به صورت مستمر در استان یزد ادامه خواهد داشت؛ اظهار امیدواری کرد: با همکاری خوب مردم شاهد نهادینه شدن فرهنگ درست رانندگی در استان باشیم.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1181

به "برخورد قانونی پلیس با رانندگان خودرو های شیشه دودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قانونی پلیس با رانندگان خودرو های شیشه دودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید