بازگشایی موزه حکیم نظامی آستارا

به گزارش گروه سرگرمی، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، بازگشایی موزه حکیم نظامی آستارا صورت گرفت.

بازگشایی موزه حکیم نظامی آستارا

مجتبی آب روشن گفت: موزه حکیم نظامی با نمایش بسیاری از اسناد ارزشمند از قدمت فرهنگ و تاریخ شهرستان آستارا و بعلاوه تاریخچه اندیشمندان، محصلان و دبیران این مدرسه از جایگاه ویژه ای در حوزه میراث فرهنگی استان گیلان برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد این موزه گفت: تدریس شاعر برجسته نیما یوشیج در سالهای ابتدایی 1300 هجری خورشیدی و دانش آموختگی شخصیت های برجسته علمی و ادبی نظیر محمود سراجی و حمید نطقی از این مدرسه و بعلاوه ویژگی های متمایز معماری این بنا از جمله مواردی است که این موزه را به محلی با اهمیت تاریخی و گردشگرپذیر تبدیل می نماید.

آب روشن با اشاره به همکاری اداره آموزش توضیح داد: این موزه همه روزه تا 22 بهمن از ساعت 9 الی 13 و 16 الی 18 میزبان گردشگران و علاقمندان به میراث فرهنگی غنی مردم منطقه و استان خواهد بود.

ساختمان مدرسه حکیم نظامی در سال 1384 و با شماره 15220 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از جمله قدیمی ترین مدارس کشور نیز بشمار می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2009

به "بازگشایی موزه حکیم نظامی آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی موزه حکیم نظامی آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید