طراحی ویلا: موزه سرزمین قورباغه ها در کرواسی

به گزارش گروه سرگرمی، موزه ها اغلب مکان هایی هستند که در آن ها اشیا قدیمی نگهداری می شوند و تماشای آن برای بعضی از افراد ممکن است کسل کننده به نظر برسد. اما در این میان بعضی از موزه ها دیدنی هایی کاملا متفاوت را به نمایش گذاشته اند که تعداد چنین موزه هایی در کشور کرواسی بسیار زیاد است. یکی از عجیب ترین آن ها موزه سرزمین قورباغه ها است. این موزه در شهر ساحلی اسپلیت قرار گرفته و در آن 500 قوراغه مرده نگهداری می شوند. برای آشنایی با موزه سرزمین قورباغه ها با خبرنگاران همراه شوید.

طراحی ویلا: موزه سرزمین قورباغه ها در کرواسی

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

شهر قورباغه ها

آیا تا به حال فکر نموده اید اگر قورباغه ها نجار باشند چه شکلی می شوند؟ یا اگر تصمیم بگیرند به مدرسه بروند، تنیس بازی نمایند یا در سیرک بازی نمایند؟ شما می توانید نمود تمامی این تصورات عجیب و غریب را در موزه سرزمین قورباغه ها به چشم ببینید. کلکسیون مجموعه دوزیستانی که شبیه به انسان ها رفتار می نمایند در سرزمین قورباغه ها دقیقا شامل 507 قورباغه می گردد که مشغول انجام 21 کار ومتفاوت هستند. این شهر اثر یک عمر کوشش کارشناس تاکسیدرمی مجارستانی قرن بیستم میلادی Ference Mere می باشد. او 10 سال از عمر خود را صرف پر کردن دقیق و شکل دادن این موجودات کرد تا این که انتها در سال 1920 میلادی پروژه اش تکمیل شد. در آن موقع تعداد قورباغه ها در حدود 1000 تا بود و مالکیت آن ها در دست افراد متفاوتی بود. آن ها انقدردست به دست شدند تا انتها موزه سرزمین قورباغه ها در کرواسی تاسیس شد و نگهداری آن ها در این موزه دائمی شد.

کاری که فرنس مر انجام داد بسیار سنگ دلانه است اما به هر حال زحمات او نتیجه واقعا قابل توجهی را داشته است. برای انجام این کار او از تکنیک های پیشرفته تاکسیدرمی استفاده کرد. در این روش او هیچ گونه بررشی بر روی بدن قورباغه ها ایجاد نمی کرد بلکه به وسیله دهانشان تمامی امعاء و احشاء بدنشان را خارج می کرد و سپس درون بدنشان را با چوب پنبه پر می کرد.

تصاویری که در موزه خواهید دید

در این موزه تصاویری متغیر از زندگی انسان گونه قورباغه ها خواهید دید. قورباغه ای که در حال تدریس درس موسیقی است، یا گروهی از آن ها که برای برپایی پیکنیک به کنار رودخانه رفته اند و در رفتار و حالت هایی هستند که کوچک ترین جزییات زندگی را به تصویر کشیده اند. قورباغه ای عکاس که یک دوربین عکاسی کوچک را با خود حمل می نماید، نقاشی که سه پایه نقاشی در مقابلش قرار داده شده و قلم مو در دست در حال به تصویر کشیدن یک نقاشی است. یا گروهی از آن ها که در کلاس درس نشسته اند و در میانشان یک قورباغه انگشتان خود را بالا برده تا نشان دهد می خواهد برای صحبت کردن اجازه بگیرد.

فرنس مر | Ference Mere

جالب است بدانید علی رغم این که فرنس مر فردی سنگ دل به نظر می رسد در واقع او هوادار پر و پاقرص قورباغه ها بود و با استفاده از این تکنیک خاص کوشش کرد تا آن ها را برای مدتی طولانی پس از مرگشان زنده نگهدارد. در حال حاضر مالک موزه سرزمین قورباغه ها Ivan Medvesek 69 ساله است و می گوید: فرنس مر شاهکار خود را به شیوه ای رازآلود انجام داد که هنوز بعضی از جزییات آن ناشناخته مانده است، او قورباغه ها را به وسیله دهانشان پر می کرد و در طی انجام این کار هیچگونه آسیبی به بدنشان وارد نمی ساخت. در حال حاضر گفته می گردد که فرنس مر دوران کودکی خود را در کنار حوضچه ای پر از قورباغه ها گذراند و تا هنگامی که صدای قورقور آن ها را نمی شنید خوابش نمی برد.

در اواخر قرن 19 میلادی عمل تاکسیدرمی بسیار رایج شده بود و بین مردم بریتانیا از محبوبیت بالایی برخوردار بود. از جمله سرشناس ترین هوادار این عمل می توان به چارلز داروین و ملکه ویکتوریا اشاره نمود. از نظر کسانی که این کار را انجام می دهند تاکسیدرمی دوزیستان کار بسیار مسئله ای به نظر می رسد و حتی کسانی که امروز در این حرفه مشغول به کار هستند نیز ترجیح می دهند بر روی جانداران لزج کاری انجام ندهند.

مختصری درباره تاکسیدرمی

اما اگر درباره تاکسیدرمی اطلاع زیادی ندارید مختصری درباره آن شرح می دهیم. به شیوه ای که موجب می گردد بتوان از پیکرجانوران برای مدت طولانی نگهداری کرد تاکسیدرمی می گویند و به کسی که انجام این کار را برعهده می گیرد تاکسیدرمیست گفته می گردد. این واژه ریشه یونانی دارد و در لغت مهتی آن نظم دادن و آراستن پوست است. در زبان فارسی آن را آمپایه کردن نامیده اند که کمتر از این واژه استفاده می گردد.

خیلی از مردم در این باورند که روش تاکسیدرمی با برق انجام می گردد که حیوان به صورت کامل خشک می گردد، که چنین روشی در هیچ جا انجام ، چون بعد از انجام چنین کاری حیوان سوخته و بوی بدی به خود می گیرد، که در نتیجه چنین فرایندی پوست کیفیت خود را از دست داده و از بین می رود.

از دیگر نکاتی که جالب است درباره تاکسیدرمی بدانید این است که در کار درون بدن جانوران را خالی نموده و اما چون چشم آن ها از بین می رود به جاش چشم هایشان چشم های ساخته شده از پلاستیک فشرده را جایگزین می نمایند. در کشور ما ایران نیز در بعضی از موزه ها مانند موزه تاریخ طبیعی دارآباد و موزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و موزه حیات وحش نیشابور و بعضی دیگر موزه های تاریخ طبیعی تاکسیدرمی جانوران ب ه صورت علمی صورت می گیرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1967

به "طراحی ویلا: موزه سرزمین قورباغه ها در کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا: موزه سرزمین قورباغه ها در کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید