اینفوگرافیک ، اکثریت می گویند جانسون باید برود

به گزارش گروه سرگرمی، رسوایی پارتی گیت و کاهش محبوبیت بوریس جانسون سبب شده تا اعتماد اکثریت مردم نسبت به نخست وزیر بریتانیا کاسته و خواهان برکناری او شوند.

اینفوگرافیک ، اکثریت می گویند جانسون باید برود

به گزارش خبرنگاران، بر اساس یک نظرسنجی فوری که از طریق موسسه یوگو در 12 آوریل انجام شد، 57 درصد از مردم معتقدند که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا باید استعفا دهد، چرا که با رسوایی پارتی گیت قانون را نقض کرده است. بر اساس گزارش ایندیپندنت، او اکنون با درخواست هایی برای کناره گیری از رهبر حزب کارگر، کر استارمر، وزرای اول ولز و اسکاتلند و بعلاوه محافظه کار توری نایجل میلز روبرو است. با این حال، طبق قوانین بریتانیا، این به خود او یا اکثریت حزبش بستگی دارد که با این مساله کنار بیاید یا نه. در حال حاضر، هیچ نشانه ای از او در این مورد دیده نمی شود.

طبق نمودار ما، اکثریت واضح خواهان استعفای جانسون هستند و تنها 30 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که او باید در پست خود باقی بماند. این موضوعی است که در سراسر بریتانیا احساس می شود. جانسون در لندن با نقدها شدیدی روبرو است، جایی که 62 درصد از مردم مورد بررسی معتقدند که او باید استعفا دهد. در اسکاتلند با 67 درصد از مردم بر این باورند که زمان رفتن او فرا رسیده است.

ماجرای رسوایی پارتی گیت، چند ماه پیش کلید خورد. براساس گزارش این روزنامه، یک سال قبل، یک مهمانی خداحافظی برای یکی از کارکنان و بعلاوه یک مهمانی کریسمس در دفتر نخست وزیر انگلیس برگزار شده است. این مهمانی ها در میانه دور دوم محدودیت های کرونایی در انگلیس برگزار شد که در جریان آن، برگزاری گردهمایی غیرکاری در فضای بسته ممنوع بود.

بعلاوه، گزارش های دیگری در مورد پارتی های دیگر در داونینگ استریت منتشر شد که در واقع از برگزاری مهمانی ها در سختگیرانه ترین دوران محدودیت های کرونایی خبر می داد. بوریس جانسون، همسرش کری جانسون، و ریشی سوناک، وزیر خزانه داری، همگی جریمه شدند، زیرا پلیس متروپولیتن آنها را به دلیل شرکت در مراسم تولد 56 سالگی نخست وزیر در خیابان داونینگ در تابستان گذشته مجرم تشخیص داد چرا که زمانی که کشور در قرنطینه بود جانسون قوانین را زیر پا گذاشت.

در یک نظرسنجی یوگو معین شد که 75 درصد از مردم فکر می کنند بوریس جانسون آگاهانه دروغ گفته است که نمی داند قوانین قرنطینه را زیر پا گذاشته است و 13 درصد گفته اند که نمی دانند. فقط 12 درصد از مردم فکر می کردند که این یک اشتباه صادقانه است.

منبع: Statista

بیشتر بخوانید:

اینفوگرافیک | رتبه بندی قویترین ارتش های دنیا

اینفوگرافیک | کمک های نظامی آمریکا به کجا سرازیر می شود؟

اینفوگرافیک | رتبه بندی معتمدترین دولت ها در دنیا

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2028

به "اینفوگرافیک ، اکثریت می گویند جانسون باید برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، اکثریت می گویند جانسون باید برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید